Regulamentul 1139/07-iul-2021 de instituire a Fondului european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de modificare a Regulamentului (UE) 2017/1004
Jurnalul Oficial 247L
În vigoarePentru Parlamentul European Preşedintele D. M. SASSOLI Pentru Consiliu Preşedintele A. LOGAR |
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ ESENŢIALI (1) | INDICATORI DE REZULTAT (UNITATE DE MĂSURĂ) | INDICATORI DE REALIZARE |
CI 01 - Întreprinderi create CI 02 - Întreprinderi cu o cifră de afaceri mai mare CI 03 - Locuri de muncă create CI 04 - Locuri de muncă menţinute CI 05 - Persoane beneficiare CI 06 - Acţiuni care contribuie la o stare ecologică bună, inclusiv refacerea naturii, conservarea, protecţia ecosistemelor, biodiversitatea, sănătatea şi bunăstarea animalelor CI 07 - Consumul de energie care duce la reducerea emisiilor de CO2 CI 08 - Numărul de IMM-uri care beneficiază de sprijin | CR 01 - Capacitatea de producţie nouă (tone/an) CR 02 - Producţie din acvacultură menţinută (tone/an) CR 03 - Întreprinderi create (număr de entităţi) CR 04 - Întreprinderi cu o cifră de afaceri mai mare (număr de entităţi) CR 05 - Capacitatea navelor retrase (GT şi kW) CR 06 - Locuri de muncă create (număr de persoane) CR 07 - Locuri de muncă menţinute (număr de persoane) CR 08 - Persoane beneficiare (număr de persoane) CR 09 - Zona vizată de operaţiunile care contribuie la o stare ecologică bună, la protejarea, conservarea şi refacerea biodiversităţii şi a ecosistemelor (km2 sau km) CR 10 - Acţiuni care contribuie la o stare ecologică bună, inclusiv refacerea naturii, conservarea, protecţia ecosistemelor, biodiversitatea, sănătatea şi bunăstarea animalelor (număr de acţiuni) CR 11 - Entităţi care contribuie la sustenabilitatea socială (număr de entităţi) | CO 01 - Număr de operaţiuni |
CI 09 - Numărul de nave de pescuit echipate cu dispozitive electronice de raportare a poziţiei şi a capturilor CI 10 - Numărul de grupuri de acţiune locală CI 11 - Numărul navelor de pescuit costier la scară mică care beneficiază de sprijin CI 12 - Utilizarea platformelor de date şi de informaţii | CR 12 - Eficienţa sistemului pentru "colectarea, gestionarea şi utilizarea datelor" (înaltă, medie, scăzută) CR 13 - Activităţi de cooperare între părţile interesate (număr de acţiuni) CR 14 - Inovaţii devenite posibile (numărul de noi produse, servicii, procese, modele de afaceri sau metode) CR 15 - Mijloace de control instalate sau îmbunătăţite (număr de mijloace) CR 16 - Entităţi care beneficiază de activităţi de promovare şi de informare (număr de entităţi) CR 17 - Entităţi care îmbunătăţesc eficienţa resurselor în producţie şi/sau în prelucrare (număr de entităţi) CR 18 - Consumul de energie care duce la reducerea emisiilor de CO2 (kWh/tone sau litri/oră) CR 19 - Acţiuni de îmbunătăţire a capacităţii de guvernanţă (număr de acţiuni) CR 20 - Investiţii atrase (EUR) CR 21 - Seturi de date şi consiliere puse la dispoziţie (număr) CR 22 - Utilizarea platformelor de date şi de informaţii (numărul de accesări ale paginilor) | |
(1) Indicatorii de performanţă esenţiali pentru FEAMPA care trebuie utilizaţi de Comisie în conformitate cu obligaţia sa de raportare în temeiul articolului 41 alineatul (3) litera (h) punctul (iii) din Regulamentul financiar. | ||
OBIECTIV DE POLITICĂ Articolul 5 din Regulamentul (UE) 2021/1060 | PRIORITATE FEAMPA | OBIECTIV SPECIFIC AL FEAMPA | NOMENCLATOR DE UTILIZAT ÎN PLANUL DE FINANŢARE Tabelul 11A din anexa V la Regulamentul (UE) 2021/1060 |
O Europă mai verde, rezilientă, cu emisii reduse de dioxid de carbon care trece la o economie cu zero emisii de carbon, prin promovarea tranziţiei către o energie curată şi echitabilă, a investiţiilor verzi şi albastre, a economiei circulare, a atenuării schimbărilor climatice şi adaptării la acestea, a prevenirii şi gestionării riscurilor şi a mobilităţii urbane durabile | Promovarea pescuitului durabil şi a refacerii şi conservării resurselor biologice acvatice | Consolidarea activităţilor de pescuit durabile din punct de vedere economic, social şi de mediu | 1.1.1. toate operaţiunile cu excepţia celor sprijinite în temeiul articolelor 17 şi 19 |
1.1.2. operaţiuni sprijinite în temeiul articolelor 17 şi 19 | |||
Creşterea eficienţei energetice şi reducerea emisiilor de CO2 prin înlocuirea sau modernizarea motoarelor navelor de pescuit | 1.2 | ||
Promovarea adaptării capacităţii de pescuit la posibilităţile de pescuit în cazurile de încetare permanentă a activităţilor de pescuit şi contribuirea la asigurarea unui nivel de trai echitabil în cazurile de încetare temporară a activităţilor de pescuit | 1.3 | ||
Promovarea unui control eficient al pescuitului şi a unor măsuri eficiente de asigurare a respectării normelor, inclusiv a luptei împotriva pescuitului INN, precum şi a unor date fiabile pentru luarea de decizii bazate pe cunoaştere | 1.4 | ||
Promovarea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru produsele pescăreşti şi de acvacultură din regiunile ultraperiferice | 1.5 | ||
Contribuirea la protejarea şi refacerea biodiversităţii şi a ecosistemelor acvatice | 1.6 | ||
Promovarea activităţilor durabile de acvacultură, precum şi a prelucrării şi comercializării produselor pescăreşti şi de acvacultură, contribuind astfel la securitatea alimentară în Uniune | Promovarea activităţilor durabile de acvacultură, mai ales creşterea competitivităţii producţiei din acvacultură, asigurând totodată durabilitatea activităţilor din perspectiva mediului | 2.1 | |
Promovarea comercializării, a calităţii şi a valorii adăugate ale produselor pescăreşti şi de acvacultură, precum şi a prelucrării respectivelor produse | 2.2 | ||
Consolidarea guvernanţei internaţionale a oceanelor şi asigurarea siguranţei, securităţii, curăţeniei şi gestionării durabile a mărilor şi oceanelor | Consolidarea gestionării durabile a mărilor şi oceanelor prin promovarea cunoaşterii mediului marin, a supravegherii maritime sau a cooperării în materie de pază de coastă | 4.1 | |
O Europă mai aproape de cetăţeni prin promovarea dezvoltării durabile şi integrate a tuturor tipuri de teritorii şi a iniţiativelor locale | Facilitarea dezvoltării unei economii albastre durabile în zonele costiere, insulare şi continentale şi favorizarea dezvoltării comunităţilor care practică pescuitul şi acvacultura | Facilitarea unei economii albastre durabile în zonele costiere, insulare şi continentale şi favorizarea dezvoltării durabile a comunităţilor care practică pescuitul şi acvacultura | 3.1 |
Asistenţă tehnică | 5.1 | ||
5.2 | |||
NUMĂRUL LINIEI | CATEGORIA SPECIFICĂ A OPERAŢIUNII | RATA MAXIMĂ A INTENSITĂŢII AJUTORULUI |
1 | Operaţiuni sprijinite în temeiul articolelor 17, 18 şi 19 | 40 % |
2 | Următoarele operaţiuni care contribuie la punerea în aplicare a obligaţiei de debarcare menţionate la articolul 15 din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013: | |
- operaţiuni care îmbunătăţesc selectivitatea uneltelor de pescuit în funcţie de dimensiuni sau specii; | 100 % | |
- operaţiuni care îmbunătăţesc infrastructura din porturile de pescuit, halele de licitaţii, punctele de debarcare şi adăposturile, pentru a facilita debarcarea şi depozitarea capturilor nedorite; | 75 % | |
- operaţiuni care facilitează comercializarea capturilor nedorite debarcate din stocurile comerciale în conformitate cu articolul 8 alineatul (2) litera (b) din Regulamentul (UE) nr. 1379/2013 | 75 % | |
3 | Operaţiuni care vizează îmbunătăţirea sănătăţii, a siguranţei şi a condiţiilor de muncă la bordul navelor de pescuit, cu excepţia operaţiunilor sprijinite în temeiul articolului 19 | 75 % |
4 | Operaţiuni localizate în regiunile ultraperiferice | 85 % |
5 | Operaţiuni localizate în insulele greceşti periferice şi în insulele croate Dugi Otok, Vis, Mljet şi Lastovo | 85 % |
6 | Operaţiuni sprijinite în temeiul articolului 22 | 85 % |
7 | Operaţiuni legate de pescuitul costier la scară mică | 100 % |
8 | Operaţiuni în cazul cărora beneficiarul este un organism public sau o întreprindere însărcinată cu gestionarea unor servicii de interes economic general, astfel cum se menţionează la articolul 106 alineatul (2) din TFUE, atunci când sprijinul este acordat pentru gestionarea acestor servicii | 100 % |
9 | Operaţiuni legate de compensările menţionate la articolul 39 | 100 % |
10 | Operaţiuni sprijinite în temeiul articolelor 23 şi 25 şi în temeiul priorităţii 4 | 100 % |
11 | Operaţiuni legate de proiectarea, dezvoltarea, monitorizarea, evaluarea sau gestionarea sistemelor transparente pentru schimbul de posibilităţi de pescuit între statele membre, în conformitate cu articolul 16 alineatul (8) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 | 100 % |
12 | Operaţiuni legate de costurile de funcţionare ale grupurilor de acţiune locală | 100 % |
13 | Operaţiuni sprijinite în temeiul articolului 30 şi care îndeplinesc cel puţin unul dintre următoarele criterii: (i) sunt de interes colectiv; (ii) au un beneficiar colectiv; sau (iii) au caracteristici inovatoare, după caz, la nivel local, şi asigură accesul public la rezultatele lor | 100 % |
14 | Alte operaţiuni decât cele menţionate la linia 13 şi care îndeplinesc cumulativ criteriile următoare: (i) sunt de interes colectiv; (ii) au un beneficiar colectiv; (iii) au caracteristici inovatoare şi asigură accesul public la rezultatele lor. | 100 % |
15 | Operaţiuni implementate de organizaţii de producători, de asociaţii de organizaţii de producători sau de organizaţii interprofesionale | 75 % |
16 | Instrumente financiare cu excepţia instrumentelor financiare legate de operaţiunile menţionate la linia 1 | 100 % |
17 | Operaţiuni care susţin acvacultura durabilă, implementate de IMM-uri | 60 % |
18 | Operaţiuni prin care se sprijină produsele, procesele sau echipamentele inovatoare în sectorul pescuitului, al acvaculturii şi al prelucrării | 75 % |
19 | Operaţiuni implementate de organizaţii de pescari sau alţi beneficiari colectivi | 60 % |
Nr. | TIP DE INTERVENŢII | COEFICIENT DE CLIMĂ | COEFICIENT DE MEDIU |
1 | Reducerea impactului negativ şi/sau contribuirea la un impact pozitiv asupra mediului şi la o stare ecologică bună | 100 % | 100 % |
2 | Promovarea condiţiilor pentru sectoarele pescuitului, acvaculturii şi prelucrării viabile din punct de vedere economic, competitive şi atractive | 40 % | 40 % |
3 | Contribuirea la neutralitatea climatică | 100 % | 100 % |
4 | Încetarea temporară a activităţilor de pescuit | 100 % | 100 % |
5 | Încetarea permanentă a activităţilor de pescuit | 100 % | 100 % |
6 | Contribuirea la o stare ecologică bună prin implementarea şi monitorizarea zonelor marine protejate, inclusiv a zonelor Natura 2000 | 100 % | 100 % |
7 | Compensări pentru evenimente neprevăzute în domeniul mediului, climei sau sănătăţii publice | 0 % | 0 % |
8 | Compensaţii pentru costuri suplimentare în regiunile ultraperiferice | 0 % | 0 % |
9 | Sănătatea şi bunăstarea animalelor | 40 % | 40 % |
10 | Controlul şi asigurarea respectării normelor | 40 % | 100 % |
11 | Colectarea şi analizarea datelor şi promovarea cunoştinţelor despre mediul marin | 100 % | 100 % |
12 | Securitatea şi supravegherea maritimă | 40 % | 40 % |
Dezvoltarea locală plasată sub responsabilitatea comunităţii (DLRC) | |||
13 | Acţiuni pregătitoare pentru DLRC | 0 % | 0 % |
14 | Implementarea strategiei DLRC | 40 % | 40 % |
15 | Costuri de funcţionare şi de animare ale DLRC | 0 % | 0 % |
Asistenţă tehnică | |||
16 | Asistenţă tehnică | 0 % | 0 % |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | TOTAL | |
TOTAL | 649 646 302 | 867 704 926 | 833 435 808 | 798 047 503 | 707 757 512 | 721 531 085 | 732 876 864 | 5 311 000 000 |
BE | 4 925 394 | 6 578 640 | 6 318 823 | 6 050 521 | 5 365 973 | 5 470 400 | 5 556 420 | 40 266 171 |
BG | 10 390 512 | 13 878 165 | 13 330 060 | 12 764 057 | 11 319 949 | 11 540 245 | 11 721 710 | 84 944 698 |
CZ | 3 670 269 | 4 902 222 | 4 708 614 | 4 508 683 | 3 998 577 | 4 076 392 | 4 140 492 | 30 005 249 |
DK | 24 582 747 | 32 834 129 | 31 537 379 | 30 198 278 | 26 781 687 | 27 302 881 | 27 732 208 | 200 969 309 |
DE | 25 908 996 | 34 605 542 | 33 238 833 | 31 827 487 | 28 226 569 | 28 775 883 | 29 228 372 | 211 811 682 |
EE | 11 912 962 | 15 911 637 | 15 283 223 | 14 634 286 | 12 978 583 | 13 231 157 | 13 439 212 | 97 391 060 |
IE | 17 414 773 | 23 260 170 | 22 341 533 | 21 392 895 | 18 972 532 | 19 341 754 | 19 645 895 | 142 369 552 |
EL | 45 869 836 | 61 266 389 | 58 846 736 | 56 348 059 | 49 972 919 | 50 945 434 | 51 746 530 | 374 995 903 |
ES | 137 053 465 | 183 056 482 | 175 826 854 | 168 361 115 | 149 312 971 | 152 218 730 | 154 612 307 | 1 120 441 924 |
FR | 69 372 651 | 92 658 097 | 88 998 661 | 85 219 712 | 75 578 071 | 77 048 886 | 78 260 448 | 567 136 526 |
HR | 29 808 019 | 39 813 303 | 38 240 917 | 36 617 179 | 32 474 362 | 33 106 342 | 33 626 925 | 243 687 047 |
IT | 63 388 749 | 84 665 656 | 81 321 871 | 77 868 885 | 69 058 907 | 70 402 853 | 71 509 909 | 518 216 830 |
CY | 4 685 786 | 6 258 605 | 6 011 428 | 5 756 178 | 5 104 932 | 5 204 279 | 5 286 114 | 38 307 322 |
LV | 16 498 239 | 22 035 996 | 21 165 707 | 20 266 995 | 17 974 015 | 18 323 805 | 18 611 939 | 134 876 696 |
LT | 7 484 030 | 9 996 101 | 9 601 315 | 9 193 636 | 8 153 481 | 8 312 155 | 8 442 859 | 61 183 577 |
LU | - | - | - | - | - | - | - | - |
HU | 4 612 763 | 6 161 072 | 5 917 747 | 5 666 475 | 5 025 378 | 5 123 176 | 5 203 735 | 37 710 346 |
MT | 2 669 689 | 3 565 790 | 3 424 963 | 3 279 536 | 2 908 494 | 2 965 097 | 3 011 721 | 21 825 290 |
NL | 11 978 187 | 15 998 755 | 15 366 900 | 14 714 410 | 13 049 642 | 13 303 600 | 13 512 794 | 97 924 288 |
AT | 821 763 | 1 097 594 | 1 054 246 | 1 009 482 | 895 270 | 912 693 | 927 046 | 6 718 094 |
PL | 62 675 756 | 83 713 340 | 80 407 168 | 76 993 019 | 68 282 136 | 69 610 965 | 70 705 569 | 512 387 953 |
PT | 46 307 271 | 61 850 651 | 59 407 923 | 56 885 418 | 50 449 481 | 51 431 271 | 52 240 007 | 378 572 022 |
RO | 19 871 141 | 26 541 038 | 25 492 826 | 24 410 382 | 21 648 625 | 22 069 926 | 22 416 967 | 162 450 905 |
SI | 2 927 095 | 3 909 597 | 3 755 191 | 3 595 743 | 3 188 925 | 3 250 985 | 3 302 105 | 23 929 641 |
SK | 1 862 388 | 2 487 512 | 2 389 271 | 2 287 821 | 2 028 980 | 2 068 465 | 2 100 991 | 15 225 428 |
FI | 8 777 254 | 11 723 405 | 11 260 401 | 10 782 276 | 9 562 384 | 9 748 476 | 9 901 766 | 71 755 962 |
SE | 14 176 567 | 18 935 038 | 18 187 218 | 17 414 975 | 15 444 669 | 15 745 235 | 15 992 823 | 115 896 525 |