Art. 18. - Art. 18: Înlocuirea sau modernizarea unui motor principal sau auxiliar - Regulamentul 1139/07-iul-2021 de instituire a Fondului european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de modificare a Regulamentului (UE) 2017/1004
Acte UE
Jurnalul Oficial 247L
În vigoare Versiune de la: 10 Noiembrie 2022
Art. 18: Înlocuirea sau modernizarea unui motor principal sau auxiliar
(1)Prin derogare de la articolul 13 litera (m), FEAMPA poate sprijini înlocuirea sau modernizarea unui motor principal sau auxiliar al unei nave de pescuit cu lungimea totală de maximum 24 de metri.
Sprijinul menţionat la primul paragraf contribuie la obiectivul specific prevăzut la articolul 14 alineatul (1) litera (b).
(2)Sprijinul prevăzut la prezentul articol poate fi acordat numai în următoarele condiţii:
a)nava aparţine unui segment de flotă pentru care cel mai recent raport privind capacitatea de pescuit menţionat la articolul 22 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1380/2013 indică un echilibru cu posibilităţile de pescuit disponibile pentru segmentul respectiv;
b)nava a fost înregistrată în registrul flotei de pescuit al Uniunii timp de cel puţin cinci ani calendaristici anteriori anului în care este depusă cererea de sprijin;
c)în cazul navelor de pescuit costier la scară mică, motorul nou sau modernizat nu are o putere în kW mai mare decât cel vechi; şi
d)în cazul altor nave cu o lungime totală de maximum 24 de metri, motorul nou sau modernizat nu are o putere în kW mai mare decât cel vechi şi emite cu cel puţin 20 % mai puţin CO2 decât motorul vechi.
(3)Statele membre se asigură că toate motoarele înlocuite sau modernizate sunt supuse unui control fizic.
(4)Capacitatea de pescuit retrasă ca urmare a înlocuirii sau modernizării unui motor principal sau auxiliar nu se înlocuieşte.
(5)Reducerea emisiilor de CO2 prevăzută la alineatul (2) litera (d) este considerată îndeplinită în oricare dintre următoarele cazuri:
a)atunci când informaţii pertinente, certificate de producătorul motoarelor în cauză printr-o omologare de tip sau printr-un certificat de produs, indică faptul că noul motor emite cu 20 % mai puţin CO2 decât motorul înlocuit; sau
b)atunci când informaţii pertinente, certificate de producătorul motoarelor în cauză printr-o omologare de tip sau printr-un certificat de produs, indică faptul că noul motor consumă cu 20 % mai puţin carburant decât motorul înlocuit.
Atunci când informaţiile pertinente, certificate de producătorul motoarelor în cauză printr-o omologare de tip sau printr-un certificat de produs pentru unul dintre motoare sau pentru ambele nu fac posibilă o comparaţie între emisiile de CO2 sau consumul de carburant, reducerea emisiilor de CO2 prevăzută la alineatul (2) litera (d) este considerată îndeplinită în oricare dintre următoarele situaţii:
(a)noul motor utilizează o tehnologie eficientă din punct de vedere energetic şi diferenţa de vechime dintre noul motor şi cel înlocuit este de cel puţin şapte ani;
(b)noul motor utilizează un tip de carburant sau un sistem de propulsie despre care se consideră că emite mai puţin CO2 decât motorul înlocuit;
(c)statul membru calculează că noul motor emite cu 20 % mai puţin CO2 sau consumă cu 20 % mai puţin carburant decât motorul înlocuit în contextul efortului normal de pescuit al navei în cauză.
Comisia adoptă acte de punere în aplicare pentru a identifica tehnologiile eficiente din punct de vedere energetic menţionate la al doilea paragraf litera (a) de la prezentul alineat şi pentru a preciza mai în detaliu elementele de metodologie necesare pentru punerea în aplicare a literei (c) din respectivul paragraf. Respectivele acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 63 alineatul (2).