Titlul iii - SUPRAVEGHERE ŞI INSPECŢIE - Regulamentul 1766/27-aug-2025 de completare a Regulamentului (CE) nr. 1224/2009 al Consiliului prin stabilirea de norme privind controlul pescuitului, supravegherea şi inspecţia activităţilor de pescuit, precum şi asigurarea respectării normelor şi conformitatea cu acestea
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
Neintrat în vigoare Versiune de la: 12 Noiembrie 2025
TITLUL III:SUPRAVEGHERE ŞI INSPECŢIE
Art. 11: Măsuri de asigurare a independenţei observatorilor însărcinaţi cu controlul
Pentru a fi independenţi faţă de proprietarul, de titularul licenţei, de comandantul navei de pescuit a Uniunii şi de orice membru al echipajului, astfel cum se prevede la articolul 73 alineatul (2) litera (b) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, observatorii însărcinaţi cu controlul nu pot fi:
(a)rude sau angajaţi ai titularului licenţei, ai comandantului navei de pescuit a Uniunii, ai oricărui membru al echipajului, ai reprezentantului comandantului sau ai proprietarului navei de pescuit a Uniunii la bordul căreia este repartizat observatorul însărcinat cu controlul;
(b)angajaţi ai unei companii controlate de titularul licenţei, de comandantul, de un membru al echipajului, de reprezentantul comandantului sau de proprietarul navei de pescuit a Uniunii la bordul căreia este repartizat observatorul însărcinat cu controlul.
Art. 12: Îndatoririle observatorilor însărcinaţi cu controlul
(1)Observatorii însărcinaţi cu controlul aflaţi la bordul unei nave de pescuit a Uniunii informează, dacă este cazul, funcţionarii care se pregătesc să înceapă o inspecţie a navei de pescuit în cauză, de îndată ce respectivii funcţionari sosesc la bord. Dacă instalaţiile aflate la bordul unei nave de pescuit a Uniunii permit acest lucru şi dacă este cazul, sesiunea de informare trebuie să ia forma unei şedinţe închise.
(2)Observatorii însărcinaţi cu controlul întocmesc raportul menţionat la articolul 73 alineatul (5) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, înregistrând activităţile de pescuit şi alte informaţii relevante enumerate în anexa I şi utilizând formatul prevăzut în anexa II. După încheierea misiunii, aceştia transmit respectivul raport autorităţilor de care aparţin, precum şi autorităţilor competente din statul membru de pavilion. Autorităţile de care aparţin observatorii pun respectivul raport la dispoziţia statului membru costier, Comisiei sau Agenţiei Europene pentru Controlul Pescuitului (EFCA), la cererea acestora. Copiile rapoartelor care sunt puse la dispoziţia altor state membre pot să nu cuprindă informaţiile privind zonele în care au fost efectuate capturile în ceea ce priveşte poziţiile de început şi de sfârşit ale fiecărei operaţiuni de pescuit, însă pot cuprinde informaţiile privind capturile totale zilnice în kilograme echivalent greutate în viu per specie şi per arie geografică relevantă.
(3)Dispoziţiile alineatelor (1) şi (2) nu afectează competenţele comandantului navei de pescuit care este singurul responsabil de operaţiunile efectuate de navă.
Art. 13: Securitatea observatorilor însărcinaţi cu controlul pe navele de pescuit
(1)Statele membre responsabile cu desemnarea sau plasarea observatorilor însărcinaţi cu controlul la bordul navelor de pescuit aflate sub pavilionul lor:
a)se asigură că observatorii însărcinaţi cu controlul sunt echipaţi cu un dispozitiv de comunicare bidirecţională complet funcţional, adecvat utilizării pe mare şi independent de navă, astfel cum se prevede la articolul 73 alineatul (2) litera (e) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009;
b)se asigură că observatorii însărcinaţi cu controlul sunt echipaţi cu un emiţător de salvare personal, impermeabil, care dispune de o funcţie de urmărire;
c)se asigură că observatorii însărcinaţi cu controlul dispun de un punct de contact desemnat, că se poate asigura o comunicare eficace şi în timp util în caz de urgenţă şi că sunt instituite proceduri pentru a asigura comunicarea periodică programată între observatorul însărcinat cu controlul şi punctul său de contact;
d)se asigură că observatorii însărcinaţi cu controlul dispun de competenţele adecvate care le sunt conferite pentru a-şi îndeplini atribuţiile;
e)se asigură că observatorii însărcinaţi cu controlul beneficiază de o formare adecvată în materie de siguranţă înainte de plasarea lor iniţială pe o navă şi, ulterior, la intervale corespunzătoare. Acest program de formare trebuie să respecte cel puţin standardele relevante de formare în materie de siguranţă ale Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI), după caz, şi
f)să ofere îndrumare şi formare comandantului şi membrilor echipajelor navelor lor de pescuit cu privire la interacţiunea cu observatorii însărcinaţi cu controlul şi la responsabilităţile faţă de aceştia, precum şi cu privire la consecinţele relelor tratamente şi ale obstrucţionării activităţii acestora, în exercitarea atribuţiilor lor.
(2)Comandanţii navelor de pescuit ale Uniunii şi comandanţii navelor de pescuit ale ţărilor terţe, care sunt autorizaţi să opereze în apele Uniunii:
a)depun toate eforturile pentru a asigura siguranţa fizică şi bunăstarea observatorilor atunci când se află la bord;
b)raportează, prin mijloace electronice, autorităţilor competente din statul lor membru de pavilion informaţii relevante privind securitatea observatorilor însărcinaţi cu controlul aflaţi la bord, inclusiv vătămări corporale, orice altă incapacitate sau dispariţie de care au cunoştinţă;
c)garantează dreptul la viaţă privată în spaţiile personale ale observatorului;
d)se asigură că observatorii însărcinaţi cu controlul sunt trataţi ca funcţionari pe durata şederii la bord; şi
e)asigură accesul nerestricţionat la hrană, cazare şi instalaţii şi echipamente sanitare adecvate la bord.
Art. 14: Funcţionari autorizaţi să efectueze inspecţii pe mare
(1)Funcţionarii responsabili cu desfăşurarea inspecţiilor, menţionaţi la articolul 74 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, sunt autorizaţi de autorităţile competente din statul membru din care provin. În acest scop, statul membru eliberează funcţionarilor săi o legitimaţie de serviciu în care să se precizeze identitatea lor şi capacitatea în care îşi desfăşoară activitatea. Fiecare funcţionar aflat în misiune prezintă această legitimaţie în timpul inspecţiei, la cerere.
(2)Statele membre conferă funcţionarilor lor puterile adecvate care sunt necesare pentru îndeplinirea activităţilor de control, inspecţie şi asigurare a respectării normelor în conformitate cu prezentul regulament şi pentru a garanta respectarea normelor politicii comune în domeniul pescuitului.
Art. 15: Sarcinile funcţionarilor în etapele anterioare inspecţiei
În etapele anterioare inspecţiei, funcţionarii colectează, dacă acest lucru este posibil, toată documentaţia disponibilă, care cuprinde:
(a)licenţele de pescuit şi autorizaţiile de pescuit;
(b)datele din VMS şi datele din sistemul de identificare automată (AIS);
(c)rapoartele de supraveghere şi rapoartele de inspecţie anterioare; şi
(d)alte informaţii disponibile privind nava de pescuit şi comandantul care ar putea fi relevante pentru inspecţie.
Art. 16: Sarcinile funcţionarilor în momentul efectuării inspecţiilor
(1)Funcţionarii care efectuează inspecţii verifică şi notează toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196. În acest scop, aceştia pot face fotografii, înregistrări video şi audio în conformitate cu legislaţia naţională şi, dacă este cazul, pot preleva probe.
(2)Funcţionarii respectă dreptul oricărui operator de a comunica cu autorităţile competente din statul de pavilion pe durata inspecţiei.
(3)Funcţionarii iau în considerare toate informaţiile furnizate în conformitate cu articolul 12 de către un observator însărcinat cu controlul aflat la bordul navei de pescuit care urmează a fi inspectată.
(4)După încheierea inspecţiei, funcţionarii informează comandantul sau operatorul navei de pescuit inspectate cu privire la inspecţia efectuată.
(5)Funcţionarii părăsesc fără întârziere nava de pescuit sau locul inspectat de îndată ce inspecţia s-a încheiat, dacă nu se constată nicio încălcare a dispoziţiilor în vigoare.
Art. 17: Dispoziţii generale
(1)Orice navă utilizată în scopuri de control, inclusiv de supraveghere, trebuie să afişeze în mod vizibil fanionul sau simbolul prevăzut în anexa III. Această cerinţă nu se aplică operaţiunilor sub acoperire desfăşurate de nave autorizate pentru astfel de activităţi în temeiul legislaţiei naţionale a statelor membre.
(2)În cazul în care se utilizează o navă sau o barcă de acostare pentru a facilita transferul funcţionarilor care efectuează inspecţiile, aceasta trebuie să arboreze un pavilion sau un fanion asemănător, cu o dimensiune corespunzătoare pavilionului sau fanionului navei sau bărcii de acostare, pentru a arăta că îndeplineşte sarcini de inspecţie în domeniul pescuitului.
(3)Persoanele responsabile cu navele de inspecţie ţin seama în mod corespunzător de normele de navigare şi manevrează nava la o distanţă sigură faţă de nava de pescuit, în conformitate cu normele internaţionale de prevenire a coliziunilor pe mare.
Art. 18: Îmbarcarea pe navele de pescuit aflate în larg
(1)Funcţionarii responsabili cu efectuarea inspecţiei se asigură că nu se întreprinde nicio acţiune care ar putea compromite siguranţa navei de pescuit şi a echipajului acesteia.
(2)Funcţionarii nu solicită comandantului navei de pescuit pe care se îmbarcă sau pe care o părăsesc să oprească sau să efectueze manevre în cursul unei operaţiuni de pescuit ori să oprească aruncarea sau ridicarea uneltelor de pescuit. Funcţionarii pot totuşi să solicite întreruperea sau amânarea aruncării uneltelor de pescuit până când urcă la bordul navei sau o părăsesc, pentru a permite efectuarea acestor acţiuni în condiţii de siguranţă. În cazul unei îmbarcări, această întârziere nu poate depăşi un interval de 30 de minute de la îmbarcarea funcţionarilor, cu excepţia cazului în care s-a constatat o încălcare a legislaţiei. Această dispoziţie nu afectează posibilitatea ca funcţionarii să solicite ridicarea uneltelor pentru inspecţie.
Art. 19: Activităţile de la bord
(1)În momentul efectuării inspecţiei, funcţionarii verifică şi notează toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196.
(2)Funcţionarii îi pot cere comandantului să ridice o unealtă de pescuit în vederea inspecţiei. În astfel de cazuri, comandantul se conformează şi ridică imediat unealta solicitată.
(3)Echipele de inspecţie sunt în mod normal formate din doi funcţionari. Atunci când este necesar, mai mulţi funcţionari pot completa echipele de inspecţie.
(4)Durata unei inspecţii nu trebuie să depăşească timpul necesar pentru finalizarea verificării documentaţiei, ridicarea plasei şi inspectarea plasei, a echipamentelor relevante ale acesteia şi a capturilor. Această durată nu se aplică în cazul în care se constată o presupusă încălcare a dispoziţiilor în vigoare sau dacă funcţionarii au nevoie de mai multe informaţii.
(5)În cazul constatării unei presupuse încălcări, mărcile şi sigiliile de identificare pot fi fixate în siguranţă pe orice parte a uneltei de pescuit sau a navei de pescuit, inclusiv pe echipamentele relevante, cum ar fi instalaţia automată de sortare a peştelui, şi pe recipientele cu produse pescăreşti, precum şi pe compartimentul sau compartimentele în care sunt depozitate respectivele produse.
Art. 20: Inspecţii privind activităţile de pescuit desfăşurate prin muncă forţată
(1)Pentru a stabili dacă la bordul navei de pescuit au avut loc activităţi de pescuit care au implicat muncă forţată, funcţionarii responsabili cu inspecţia pot lua în considerare unul sau mai mulţi indicatori enumeraţi în anexa V, precum şi alte informaţii disponibile. La cererea unuia sau mai multor state membre, Comisia poate elabora orientări tehnice pentru a sprijini activitatea funcţionarilor.
(2)În cazul în care indicatorii sau alte informaţii relevante menţionate la alineatul (1) arată că activităţile de pescuit au fost desfăşurate prin muncă forţată, funcţionarii:
a)informează orice altă autoritate naţională care ar putea fi competentă în această privinţă, inclusiv autorităţile responsabile de infracţiunile în domeniul muncii; şi
b)iau toate măsurile necesare pentru a se asigura că se adoptă măsuri imediate de asigurare a respectării normelor în conformitate cu articolul 91 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
(3)Statele membre se asigură că funcţionarii beneficiază de formarea necesară pentru a recunoaşte o presupusă utilizare a muncii forţate în vederea desfăşurării activităţilor de pescuit.
(4)Statele membre instituie proceduri adecvate şi eficace, în conformitate cu articolul 74 alineatul (8) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, pentru a asigura coordonarea şi cooperarea dintre servicii cu scopul de a facilita detectarea şi, după caz, investigarea suplimentară a activităţilor de pescuit desfăşurate prin muncă forţată, inclusiv atunci când navele de pescuit se află în port.
Art. 21: Pregătirea inspecţiilor
(1)Fără a aduce atingere criteriilor de referinţă stabilite în temeiul normelor politicii comune în domeniul pescuitului, inclusiv programelor specifice de control şi inspecţie menţionate la articolul 9 din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 al Consiliului (5), inspectarea unei nave de pescuit trebuie să aibă loc în port sau la debarcare, în următoarele situaţii:
(5)Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 al Consiliului din 29 septembrie 2008 de instituire a unui sistem comunitar pentru prevenirea, descurajarea şi eliminarea pescuitului ilegal, nedeclarat şi nereglementat, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 2847/93, (CE) nr. 1936/2001 şi (CE) nr. 601/2004 şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 1093/94 şi (CE) nr. 1447/1999 (JO L 286, 29.10.2008, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2008/1005/oj).
a)în mod obişnuit sau pe baza gestionării riscurilor; sau
b)în cazul în care se suspectează că nava respectivă nu respectă normele politicii comune în domeniul pescuitului.
(2)În cazurile menţionate la alineatul (1) litera (b) şi fără a aduce atingere articolului 22 alineatul (2) ultima teză din prezentul regulament, autorităţile competente din statele membre se asigură că nava de pescuit care urmează să fie inspectată în port este aşteptată de funcţionarii lor de resort la sosirea acesteia.
(3)Dispoziţiile alineatului (1) nu împiedică statele membre să efectueze inspecţii aleatorii, după caz.
Art. 22: Inspecţii în porturi şi la locurile de debarcare
(1)În momentul efectuării inspecţiilor, funcţionarii verifică şi notează toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196. Funcţionarii ţin seama în mod corespunzător de toate cerinţele specifice care se aplică navei de pescuit inspectate, inclusiv de dispoziţiile relevante din planurile multianuale.
(2)În momentul efectuării inspecţiei unei debarcări, funcţionarii monitorizează întregul proces de descărcare a produselor pescăreşti de la început până la sfârşit. O verificare încrucişată trebuie realizată pentru a compara cantităţile per specie înregistrate în notificarea prealabilă, cantităţile per specie înregistrate în jurnalul de pescuit şi cantităţile per specie debarcate sau transbordate, în funcţie de care dintre aceste două operaţiuni se aplică. Această dispoziţie nu împiedică efectuarea unei inspecţii după începerea debarcării.
(3)Statele membre se asigură că inspecţiile în porturi şi la locurile de debarcare de pe teritoriul lor se desfăşoară fără obstacole.
Art. 23: Principii generale
(1)Inspectarea transportului se poate efectua în orice loc şi în orice moment începând din momentul debarcării şi până la sosirea produselor pescăreşti la locul de vânzare sau de prelucrare. În momentul efectuării inspecţiilor se iau măsurile necesare pentru a se garanta menţinerea neîntreruptă la rece a produselor pescăreşti inspectate.
(2)Fără a aduce atingere dispoziţiilor specifice prevăzute în planurile multianuale, în programele naţionale de control, în programele specifice de control şi inspecţie sau în legislaţia Uniunii în domeniul alimentelor, inspectarea transportului include, ori de câte ori acest lucru este posibil, o examinare fizică a produselor transportate.
(3)Examinarea fizică a produselor pescăreşti transportate poate implica prelevarea unui eşantion reprezentativ din diferitele secţiuni ale lotului sau ale loturilor transportate.
(4)În momentul efectuării inspecţiei unui transport, funcţionarii verifică şi notează toate elementele menţionate la articolul 68 alineatul (4) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 şi toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196. Aceştia verifică astfel dacă toate cantităţile de produse pescăreşti transportate corespund detaliilor înscrise pe documentul de transport şi dacă se poate asigura trasabilitatea loturilor.
Art. 24: Vehicule de transport sigilate
(1)Atunci când funcţionarii sigilează un vehicul sau un container pentru a se evita manipularea încărcăturii, autorităţile competente din statele membre se asigură că numerele de ordine ale sigiliilor sunt notate în documentul de transport. Se interzice operatorilor să înlăture sigiliile în timpul transportului sau la destinaţia finală fără permisiunea unui funcţionar al autorităţii competente. În timpul inspecţiilor, funcţionarii verifică dacă sigiliile sunt intacte şi dacă numerele de ordine corespund detaliilor din documentul de transport.
(2)Atunci când sigiliile sunt înlăturate pentru a facilita inspectarea încărcăturii înainte ca aceasta să ajungă la locul final de destinaţie, funcţionarii înlocuiesc sigiliul de origine cu unul nou, înregistrând detaliile privind sigiliul în raportul de inspecţie, precum şi motivele înlăturării sigiliului de origine.
Art. 25: Principii generale
Funcţionarii verifică şi notează toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196, în momentul inspectării depozitelor frigorifice, pieţelor angro şi cu amănuntul, restaurantelor sau altor incinte în care produsele pescăreşti sunt depozitate şi/sau vândute după debarcare sau în care produsele de acvacultură sunt manipulate după recoltare.
Art. 26: Metodologii şi tehnologii suplimentare utilizate pentru efectuarea inspecţiilor
Pe lângă elementele enumerate în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196, statele membre pot utiliza metodologiile şi tehnologiile disponibile, inclusiv, după caz, un sistem de inteligenţă artificială, astfel cum este definit la articolul 3 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2024/1689 al Parlamentului European şi al Consiliului (6), în vederea identificării produselor pescăreşti sau de acvacultură, a provenienţei sau originii acestora şi a furnizorilor şi a navelor de capturare sau a unităţilor de producţie, precum şi în vederea validării datelor relevante.
(6)Regulamentul (UE) 2024/1689 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 iunie 2024 de stabilire a unor norme armonizate privind inteligenţa artificială şi de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 300/2008, (UE) nr. 167/2013, (UE) nr. 168/2013, (UE) 2018/858, (UE) 2018/1139 şi (UE) 2019/2144 şi a Directivelor 2014/90/UE, (UE) 2016/797 şi (UE) 2020/1828 (JO L, 2024/1689, 12.7.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/1689/oj).
Art. 27: Inspectarea uneltelor de pescuit pe mare
În momentul efectuării inspecţiei uneltelor de pescuit pe mare, funcţionarii verifică şi notează toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196.
Art. 28: Inspectarea unui operator care pescuieşte fără nave
În momentul inspectării unui operator care pescuieşte fără nave, astfel cum se menţionează la articolul 54d din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, funcţionarii verifică şi notează toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196.
Art. 29: Inspectarea fermelor piscicole de ton roşu
În momentul inspectării unei ferme piscicole de ton roşu, funcţionarii verifică şi notează toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196.
Art. 30: Inspecţia activităţilor de pescuit de agrement
(1)Fără a aduce atingere obligaţiei funcţionarilor de a inspecta şi alte activităţi de pescuit de agrement în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1224/2009, în momentul efectuării inspecţiei activităţilor de pescuit de agrement care fac obiectul articolului 55 alineatul (3) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, funcţionarii verifică şi notează toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196.
(2)Persoanele fizice inspectate în temeiul prezentului articol:
a)facilitează inspecţia punându-le funcţionarilor la dispoziţie, la cerere, informaţiile şi documentele necesare privind activităţile desfăşurate, precum şi copii ale acestora, dacă acest lucru este posibil, şi oferindu-le accesul la bazele de date relevante; şi
b)nu obstrucţionează munca de inspecţie a funcţionarilor, nu îi intimidează sau influenţează pe aceştia şi împiedică terţii să facă acest lucru.
Art. 31: Obligaţii generale ale operatorilor
Pe lângă sarcinile operatorului prevăzute la articolul 75 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, toţi operatorii care fac obiectul unei inspecţii:
(a)facilitează munca funcţionarilor punându-le acestora la dispoziţie, la cerere, informaţiile şi documentele necesare privind activităţile de pescuit, care trebuie completate şi păstrate pe suport electronic sau, după caz, de hârtie conform normelor politicii comune în domeniul pescuitului, precum şi copii ale acestora, dacă acest lucru este posibil, şi oferindu-le accesul la bazele de date relevante;
(b)împiedică terţii să obstrucţioneze, să intimideze sau să influenţeze funcţionarii care efectuează inspecţia şi
(c)oferă, atunci când acest lucru este posibil, o sală de şedinţă izolată pentru informarea funcţionarilor de către observatorul însărcinat cu controlul, după cum se menţionează la articolul 12 alineatul (2) din prezentul regulament.
Art. 32: Sarcinile operatorilor responsabili cu cântărirea în timpul inspecţiilor
(1)În timpul inspecţiilor privind cântărirea, operatorii menţionaţi la articolul 60 alineatul (5) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 furnizează funcţionarilor:
a)date privind sistemul de cântărire, inclusiv, după caz, tipul, modelul, numărul de serie, cel mai recent certificat de calibrare (cu data expirării), orice număr de sigiliu, informaţii stocate de la instrumentele utilizate pentru calcularea greutăţii cumulate şi o copie a schemei tehnice de cablaj;
b)acces la înregistrările video disponibile ale cântăririi în scopuri de control;
c)acces în toate incintele în care produsele pescăreşti sunt eşantionate, sortate, depozitate, prelucrate, vândute şi transportate; şi
d)dovada acreditării drept cântăritor terţ independent, dacă este cazul.
(2)Operatorii furnizează funcţionarilor, la cerere, datele şi informaţiile necesare pentru control şi colectate în cadrul unui plan de eşantionare, al unui plan de control sau al unui program comun de control instituit în conformitate cu articolul 60 alineatul (10) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, inclusiv registre de cântărire, date de eşantionare, etichete şi alte informaţii relevante.
Art. 33: Obligaţii generale ale comandanţilor
(1)Pe lângă sarcinile comandantului prevăzute la articolul 75 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, comandantul unei nave de pescuit care este inspectată:
a)permite îmbarcarea eficientă şi în siguranţă a funcţionarilor conform normelor de navigare, în momentul în care se dă semnalul corespunzător din Codul internaţional de semnale sau atunci când intenţia unui funcţionar de a urca la bordul navei este comunicată prin radio de către o navă sau un elicopter care transportă un funcţionar;
b)pregăteşte o scară de îmbarcare care să respecte cerinţele anexei IV pentru a facilita accesul sigur şi comod la orice navă care necesită o ascensiune de 1,5 metri sau mai mult;
c)permite funcţionarului sau funcţionarilor să comunice cu autorităţile statului de pavilion, ale statului costier şi ale statului care efectuează inspecţia;
d)alertează funcţionarii cu privire la riscurile la adresa siguranţei care pot exista la bordul navelor de pescuit şi
e)facilitează debarcarea în siguranţă a funcţionarilor la încheierea inspecţiei.
(2)Comandanţilor nu li se poate cere să divulge informaţii sensibile din punct de vedere comercial prin canale radio deschise.