Secţiunea 2 - Inspecţia pe mare - Regulamentul 1766/27-aug-2025 de completare a Regulamentului (CE) nr. 1224/2009 al Consiliului prin stabilirea de norme privind controlul pescuitului, supravegherea şi inspecţia activităţilor de pescuit, precum şi asigurarea respectării normelor şi conformitatea cu acestea

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

Neintrat în vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2025
SECŢIUNEA 2:Inspecţia pe mare
Art. 17: Dispoziţii generale
(1)Orice navă utilizată în scopuri de control, inclusiv de supraveghere, trebuie să afişeze în mod vizibil fanionul sau simbolul prevăzut în anexa III. Această cerinţă nu se aplică operaţiunilor sub acoperire desfăşurate de nave autorizate pentru astfel de activităţi în temeiul legislaţiei naţionale a statelor membre.
(2)În cazul în care se utilizează o navă sau o barcă de acostare pentru a facilita transferul funcţionarilor care efectuează inspecţiile, aceasta trebuie să arboreze un pavilion sau un fanion asemănător, cu o dimensiune corespunzătoare pavilionului sau fanionului navei sau bărcii de acostare, pentru a arăta că îndeplineşte sarcini de inspecţie în domeniul pescuitului.
(3)Persoanele responsabile cu navele de inspecţie ţin seama în mod corespunzător de normele de navigare şi manevrează nava la o distanţă sigură faţă de nava de pescuit, în conformitate cu normele internaţionale de prevenire a coliziunilor pe mare.
Art. 18: Îmbarcarea pe navele de pescuit aflate în larg
(1)Funcţionarii responsabili cu efectuarea inspecţiei se asigură că nu se întreprinde nicio acţiune care ar putea compromite siguranţa navei de pescuit şi a echipajului acesteia.
(2)Funcţionarii nu solicită comandantului navei de pescuit pe care se îmbarcă sau pe care o părăsesc să oprească sau să efectueze manevre în cursul unei operaţiuni de pescuit ori să oprească aruncarea sau ridicarea uneltelor de pescuit. Funcţionarii pot totuşi să solicite întreruperea sau amânarea aruncării uneltelor de pescuit până când urcă la bordul navei sau o părăsesc, pentru a permite efectuarea acestor acţiuni în condiţii de siguranţă. În cazul unei îmbarcări, această întârziere nu poate depăşi un interval de 30 de minute de la îmbarcarea funcţionarilor, cu excepţia cazului în care s-a constatat o încălcare a legislaţiei. Această dispoziţie nu afectează posibilitatea ca funcţionarii să solicite ridicarea uneltelor pentru inspecţie.
Art. 19: Activităţile de la bord
(1)În momentul efectuării inspecţiei, funcţionarii verifică şi notează toate elementele relevante enumerate în modulul corespunzător al raportului de inspecţie, prevăzut în anexa VII la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/2196.
(2)Funcţionarii îi pot cere comandantului să ridice o unealtă de pescuit în vederea inspecţiei. În astfel de cazuri, comandantul se conformează şi ridică imediat unealta solicitată.
(3)Echipele de inspecţie sunt în mod normal formate din doi funcţionari. Atunci când este necesar, mai mulţi funcţionari pot completa echipele de inspecţie.
(4)Durata unei inspecţii nu trebuie să depăşească timpul necesar pentru finalizarea verificării documentaţiei, ridicarea plasei şi inspectarea plasei, a echipamentelor relevante ale acesteia şi a capturilor. Această durată nu se aplică în cazul în care se constată o presupusă încălcare a dispoziţiilor în vigoare sau dacă funcţionarii au nevoie de mai multe informaţii.
(5)În cazul constatării unei presupuse încălcări, mărcile şi sigiliile de identificare pot fi fixate în siguranţă pe orice parte a uneltei de pescuit sau a navei de pescuit, inclusiv pe echipamentele relevante, cum ar fi instalaţia automată de sortare a peştelui, şi pe recipientele cu produse pescăreşti, precum şi pe compartimentul sau compartimentele în care sunt depozitate respectivele produse.
Art. 20: Inspecţii privind activităţile de pescuit desfăşurate prin muncă forţată
(1)Pentru a stabili dacă la bordul navei de pescuit au avut loc activităţi de pescuit care au implicat muncă forţată, funcţionarii responsabili cu inspecţia pot lua în considerare unul sau mai mulţi indicatori enumeraţi în anexa V, precum şi alte informaţii disponibile. La cererea unuia sau mai multor state membre, Comisia poate elabora orientări tehnice pentru a sprijini activitatea funcţionarilor.
(2)În cazul în care indicatorii sau alte informaţii relevante menţionate la alineatul (1) arată că activităţile de pescuit au fost desfăşurate prin muncă forţată, funcţionarii:
a)informează orice altă autoritate naţională care ar putea fi competentă în această privinţă, inclusiv autorităţile responsabile de infracţiunile în domeniul muncii; şi
b)iau toate măsurile necesare pentru a se asigura că se adoptă măsuri imediate de asigurare a respectării normelor în conformitate cu articolul 91 din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
(3)Statele membre se asigură că funcţionarii beneficiază de formarea necesară pentru a recunoaşte o presupusă utilizare a muncii forţate în vederea desfăşurării activităţilor de pescuit.
(4)Statele membre instituie proceduri adecvate şi eficace, în conformitate cu articolul 74 alineatul (8) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, pentru a asigura coordonarea şi cooperarea dintre servicii cu scopul de a facilita detectarea şi, după caz, investigarea suplimentară a activităţilor de pescuit desfăşurate prin muncă forţată, inclusiv atunci când navele de pescuit se află în port.