Secţiunea 0 - Regulamentul 1981/07-oct-2025 de instituire a unei taxe antidumping definitive la importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică originare din Republica Populară Chineză, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
În vigoare Versiune de la: 8 Octombrie 2025
SECŢIUNEA 0:
(28)Investigaţia privind continuarea dumpingului a vizat perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2023 şi 31 decembrie 2023 (denumită în continuare "perioada investigaţiei de reexaminare" sau "PIR"). Examinarea tendinţelor relevante pentru evaluarea probabilităţii continuării reapariţiei prejudiciului a vizat perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2020 şi sfârşitul perioadei investigaţiei de reexaminare (denumită în continuare "perioada examinată").
(29)CCCLA a criticat alegerea atât a perioadei examinate, cât şi a PIR, pe motiv că nu ar îndeplini standardul juridic prevăzut la articolul 6 alineatul (1) din regulamentul de bază şi ar denatura puternic constatările potenţiale, orientându-le către determinări pozitive privind dumpingul şi reapariţia prejudiciului din cauza a doi factori principali.
(30)În primul rând, stabilirea PIR începând de la primul şi până la al patrulea trimestru al anului 2023 ar fi inacceptabil de îndepărtată, având în vedere că cererea de efectuare a unei investigaţii de reexaminare a fost depusă la 27 mai 2024, iar procedura a fost deschisă la 12 iulie. În plus, utilizarea anului 2020 ca an de referinţă pentru analizarea tendinţelor importurilor şi a situaţiei actuale a industriei Uniunii ar produce o imagine distorsionată din cauza impactului puternic al măsurilor administrative adoptate ca răspuns la pandemia din 2020 şi ar împiedica o examinare obiectivă a acestui caz pe baza unor elemente de probă concrete. CCCLA a concluzionat că solicitanţii ar fi trebuit să fie invitaţi să depună din nou cererea pe baza unei perioade nedistorsionate examinate, şi anume de la 1 ianuarie 2019, excluzând anul 2020, cu data de încheiere cât mai apropiată posibil de data deschiderii investigaţiei.
(31)La stabilirea perioadei de investigaţie, abordarea generală a Comisiei se aliniază la articolul 6 alineatul (1) al doilea paragraf din regulamentul de bază [aplicabil reexaminărilor în temeiul articolului 11 alineatul (5) primul paragraf din regulamentul de bază], care prevede că "se alege o perioadă de examinare care, în cazul dumpingului, acoperă în mod normal o perioadă de cel puţin şase luni imediat anterioară iniţierii procedurii". În cadrul prezentei reexaminări, spre deosebire de un caz normal, a trebuit să fie luate în considerare circumstanţe excepţionale, având în vedere componenţa industriei Uniunii, care este foarte fragmentată, cu o proporţie foarte mare de IMM-uri. Pentru a asigura accesul la acest instrument de apărare comercială pentru o industrie atât de diversă şi fragmentată, Comisia a utilizat ultimul an calendaristic complet care precedă anul în care a fost deschisă investigaţia. Este o practică obişnuită ca întreprinderile mici şi mijlocii să aibă un exerciţiu financiar care corespunde anului calendaristic. Prin faptul că a lăsat ca perioada investigaţiei de reexaminare să coincidă cu anul calendaristic şi, în consecinţă, cu exerciţiul financiar, astfel cum se prevede la articolul 6 alineatul (9) ultima teză din regulamentul de bază, Comisia a încercat să reducă sarcina impusă IMM-urilor în ceea ce priveşte furnizarea de informaţii în cadrul investigaţiei. Prin urmare, afirmaţia CCCLA a fost respinsă.