Capitolul iv - INSTRUMENTUL DE FACILITARE TRANSFRONTALIERĂ - Regulamentul 925/07-mai-2025 privind un instrument de dezvoltare şi creştere pentru regiunile frontaliere (BRIDGEforEU)

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 19 Mai 2025
CAPITOLUL IV:INSTRUMENTUL DE FACILITARE TRANSFRONTALIERĂ
Art. 11: Procedură
(1)Dacă punctul de coordonare transfrontalieră sau autoritatea competentă decide să aplice instrumentul de facilitare transfrontalieră, se aplică procedura prevăzută în prezentul articol.
(2)În cazul în care punctul de coordonare transfrontalieră sau autoritatea competentă a concluzionat că există un obstacol transfrontalier, informează iniţiatorul cu privire la:
a)obstacolul transfrontalier identificat;
b)următoarele măsuri, indiferent dacă conduc sau nu la soluţionarea obstacolului transfrontalier şi, dacă este cazul, care dintre procedurile prevăzute la alineatele (4) şi (5) se aplică.
(3)După evaluarea dosarului transfrontalier şi identificarea obstacolului transfrontalier, punctul de coordonare transfrontalieră partajează informaţii relevante despre obstacolul transfrontalier cu punctul de coordonare transfrontalieră sau, în absenţa acestuia, cu autoritatea relevantă din statul membru învecinat. Punctele de coordonare transfrontalieră depun eforturi pentru a evita proceduri paralele referitoare la acelaşi obstacol transfrontalier.
(4)În cazul în care obstacolul transfrontalier constă într-o dispoziţie sau practică administrativă, iar punctul de coordonare transfrontalieră sau autoritatea competentă consideră că soluţionarea obstacolului nu ar impune modificarea unei dispoziţii legislative, punctul de coordonare transfrontalieră sau autoritatea competentă contactează autoritatea competentă responsabilă de dispoziţia sau practica administrativă pentru a stabili dacă pentru soluţionarea obstacolului transfrontalier ar fi suficientă o modificare a respectivei dispoziţii administrative sau o schimbare a respectivei practici administrative şi dacă autoritatea respectivă ar fi dispusă să o modifice sau să o schimbe în consecinţă.
Iniţiatorul este informat în scris în termen de opt luni de la data depunerii dosarului transfrontalier în conformitate cu articolul 7.
(5)În cazul în care obstacolul transfrontalier constă într-o dispoziţie legislativă, punctul de coordonare transfrontalieră sau autoritatea competentă contactează autoritatea competentă responsabilă de dispoziţia legislativă pentru a stabili dacă o modificare, cum ar fi o derogare sau o excepţie de la dispoziţia legislativă aplicabilă, ar permite soluţionarea obstacolului transfrontalier şi dacă autoritatea competentă ar fi dispusă să ia măsurile necesare pentru a lansa o procedură legislativă în vederea efectuării unei astfel de modificări în conformitate cu cadrul instituţional şi juridic al statului membru în cauză.
Iniţiatorul este informat în scris în termen de opt luni de la data depunerii dosarului transfrontalier în conformitate cu articolul 7.
(6)În cazul în care dosare transfrontaliere referitoare la acelaşi obstacol transfrontalier au fost depuse la puncte de coordonare transfrontalieră din două sau mai multe state membre învecinate, fiecare dintre aceste puncte de coordonare transfrontalieră decide dacă procedura prevăzută la alineatul (4) sau (5) se aplică în statul lor membru respectiv şi colaborează cu celălalt punct sau celelalte puncte de coordonare transfrontalieră.
(7)În cazul în care punctul de coordonare transfrontalieră nu este în măsură să îi răspundă iniţiatorului în termenul de opt luni prevăzut la alineatul (4) al doilea paragraf sau la alineatul (5) al doilea paragraf, din cauza unei analize juridice în curs, a unor consultări în interiorul statului său membru, a coordonării cu statul membru învecinat, sau în cazul în care autoritatea competentă sau relevantă a statului membru învecinat modifică o dispoziţie administrativă sau schimbă o practică ori lansează o procedură legislativă, iniţiatorul este informat în scris cu privire la motivul întârzierii şi la calendarul răspunsului.
Art. 12: Măsuri finale
(1)Pe baza evaluării sale efectuate în temeiul articolului 9 şi în conformitate cu informaţiile primite în temeiul articolului 11 alineatul (3), punctul de coordonare transfrontalieră informează în scris iniţiatorul cu privire la rezultatul procedurii, şi anume:
a)rezultatul oricărei proceduri desfăşurate în temeiul articolului 11 alineatul (4), inclusiv, după caz, modificarea oricărei dispoziţii administrative sau schimbarea practicii;
b)rezultatul unei proceduri în temeiul articolului 11 alineatul (5), inclusiv, după caz, lansarea unei proceduri legislative sau modificarea oricărei dispoziţii legislative;
c)faptul că obstacolul transfrontalier nu va fi soluţionat;
d)motivele care stau la baza oricărei poziţii adoptate în temeiul literei (a), (b) sau (c);
e)termenul de introducere a unei căi de atac în temeiul dreptului intern, dacă este cazul.
În sensul literei (e), în absenţa unui astfel de termen prevăzut în dreptul intern, iniţiatorul are la dispoziţie şase luni pentru a introduce o cale de atac.
Căile de atac se limitează la verificarea respectării drepturilor procedurale prevăzute în prezentul regulament.
(2)În cazul în care punctul de coordonare transfrontalieră sau autoritatea competentă a decis să soluţioneze obstacolul transfrontalier prin procedura prevăzută la articolul 11 alineatul (5):
a)informează punctul de coordonare transfrontalieră al statului membru învecinat;
b)informează iniţiatorul cu privire la cele mai importante măsuri în ceea ce priveşte modificarea dispoziţiei legislative, inclusiv, după caz, cu privire la procedura legislativă lansată pentru a modifica dispoziţia legislativă în cauză cu scopul de a soluţiona obstacolul transfrontalier sau cu privire la decizia finală de închidere a procedurii.
Punctul de coordonare transfrontalieră informează, de asemenea, iniţiatorul în cazul în care autoritatea competentă a statului membru învecinat a lansat o procedură legislativă de modificare a unei dispoziţii legislative.
(3)În cazul în care statul membru în cauză şi statul membru învecinat concluzionează că fiecare dintre ele doreşte să lanseze o procedură legislativă pentru a-şi modifica dispoziţia sa legislativă, a-şi modifica dispoziţia sa administrativă sau a-şi schimba practica sa administrativă, acestea acţionează în strânsă coordonare, în conformitate cu cadrele lor instituţionale şi juridice respective. Coordonarea respectivă poate viza calendarul procedurilor şi poate conduce la constituirea unui comitet mixt cu reprezentanţi ai autorităţilor competente şi ai punctelor de coordonare transfrontalieră, după caz.