Capitolul 4 - 7.4. Interesul consumatorilor (gospodării) - Regulamentul 1981/07-oct-2025 de instituire a unei taxe antidumping definitive la importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică originare din Republica Populară Chineză, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2025
CAPITOLUL 4:7.4. Interesul consumatorilor (gospodării)
(237)La fel ca în cadrul investigaţiei anterioare de reexaminare în perspectiva expirării măsurilor, niciun reprezentant al intereselor utilizatorilor finali, precum asociaţiile consumatorilor, nu şi-a manifestat disponibilitatea şi nu a cooperat în niciun fel în cadrul investigaţiei. În lipsa continuă a unei cooperări a utilizatorilor la prezenta investigaţie de reexaminare în perspectiva expirării măsurilor, Comisia a considerat că constatările sale din investigaţia iniţială sunt valabile în continuare şi că menţinerea măsurilor nu ar afecta în mod negativ consumatorii, precum gospodăriile sau, cel puţin, nu în mod semnificativ.
(238)CCCLA a subliniat şi a reiterat ulterior comunicării constatărilor finale că, având în vedere că articolele de masă şi articolele de bucătărie din ceramică sunt un produs final, taxele antidumping afectează consumatorii din Uniune în mod direct, deoarece nu există o industrie intermediară care să absoarbă costurile.
(239)Răspunsul oferit de Cerame-Unie/FEPF la afirmaţia de mai sus a fost că, în pofida măsurilor antidumping în vigoare în prezent, importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică din China au continuat să intre în Uniune în cantităţi mari şi la preţuri foarte scăzute.
(240)Comisia a considerat că este foarte puţin probabil ca abrogarea măsurilor să conducă la scăderea preţurilor cu întreaga valoare a taxelor. Chiar şi în cazul puţin probabil în care preţurile de consum ar scădea cu întreaga valoare a taxelor antidumping actuale, costul anual al consumatorilor ar scădea cu mai puţin de 1 EUR (75). Având în vedere că nu se poate considera că măsurile au avut un impact semnificativ asupra consumatorilor, Comisia a respins aceste afirmaţii.
(75)Acest calcul a fost efectuat în cursul investigaţiei iniţiale, pe baza volumelor şi a valorii importurilor, a taxelor antidumping şi a numărului de gospodării din Uniune de la momentul respectiv. A se vedea considerentul 217 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 412/2013.