Capitolul 2 - 7.2. Interesul industriei Uniunii - Regulamentul 1981/07-oct-2025 de instituire a unei taxe antidumping definitive la importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică originare din Republica Populară Chineză, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2025
CAPITOLUL 2:7.2. Interesul industriei Uniunii
(231)Investigaţia a arătat că, dacă măsurile ar expira, acest lucru ar putea avea un efect negativ semnificativ asupra industriei Uniunii. Situaţia industriei Uniunii s-ar deteriora şi mai mult din punctul de vedere al volumului şi al preţurilor de vânzare, generând o scădere puternică a profitabilităţii. Pe de altă parte, continuarea măsurilor i-ar permite industriei Uniunii să îşi revină de pe urma prejudiciului anterior determinat de importurile care fac obiectul unui dumping şi să îşi exploateze potenţialul pe o piaţă a Uniunii care nu este afectată de practici comerciale neloiale.
(232)CCCLA a afirmat şi a reiterat după comunicarea constatărilor că importurile din China au anumite efecte complementare asupra producţiei din Uniune, ceea ce duce la un amestec de interese în interiorul industriei Uniunii. Prin urmare, prelungirea măsurilor nu pare a fi în interesul producătorilor din UE, având în vedere că indicatorii lor economici (importuri, producţie, vânzări interne şi la export) arată o stare solidă. În plus, potrivit CCCLA, anumiţi producători din UE nu fabrică toate tipurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică, ceea ce înseamnă că aceste articole trebuie importate din ţări terţe, inclusiv din China. Taxele antidumping au crescut preţul produselor provenite de la producători din China, ceea ce a avut un efect negativ continuu asupra acestor producători din UE.
(233)Cu toate acestea, analiza prejudiciului de la punctul 4 de mai sus (considerentele 160-197) a arătat că, de fapt, industria Uniunii a continuat să înregistreze pierderi, în pofida măsurilor, ca urmare a efectelor prejudiciabile ale importurilor care fac obiectul unui dumping din RPC. Într-adevăr, industria Uniunii a înregistrat o scădere a cotei de piaţă în cursul perioadei examinate, deşi nu a fost în măsură să îşi crească preţurile de vânzare la niveluri profitabile. În plus, afirmaţia contrară a CCCLA de mai sus nu a fost susţinută de elemente de probă care să poată fi analizate în continuare, ceea ce a determinat Comisia să respingă această afirmaţie.
(234)Având în vedere cele de mai sus, s-a concluzionat că menţinerea măsurilor antidumping în vigoare este în interesul industriei Uniunii.