Capitolul 3 - 4.3. Importurile din RPC în Uniune - Regulamentul 1981/07-oct-2025 de instituire a unei taxe antidumping definitive la importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică originare din Republica Populară Chineză, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2025
CAPITOLUL 3:4.3. Importurile din RPC în Uniune
(164)Conform datelor Eurostat şi a macrodatelor furnizate de Cerame-Unie/FEPF, volumul importurilor, cota de piaţă şi preţurile medii ale importurilor produsului în cauză au evoluat după cum urmează:
Tabelul 4

Importurile din RPC

2020

2021

2022

PIR

Volumul importurilor (tone)

226 033

270 662

318 598

285 513

Indice (2020 = 100)

100

120

141

126

Cota de piaţă (%)

56,6

58,9

57,3

58,1

Sursă: Eurostat, răspunsul verificat la chestionar din partea Cerame-Unie/FEPF.

(165)În timp ce măsurile antidumping erau în vigoare, volumul total al importurilor din RPC a crescut cu 26% în cursul perioadei examinate. Aceasta a urmat creşterea constantă a consumului la nivelul Uniunii până în 2022, scăzând la 285 513 tone în cursul PIR. În contextul unei pieţe în creştere, cota importurilor din China în consumul total al Uniunii (a se vedea tabelul 3) a crescut în detrimentul industriei Uniunii, ajungând la 58,1% în cursul PIR.
(166)În cursul perioadei examinate, preţul importurilor din RPC în Uniune a evoluat după cum urmează:
Tabelul 5

Importurile din RPC

2020

2021

2022

PIR

Preţ mediu de import (EUR/tonă)

1 871

2 155

2 668

2 188

Indice (2020 = 100)

100

115

143

117

Sursă: Eurostat.

(167)În cursul perioadei examinate, preţul importurilor din China a crescut cu 17%, de la 1 871 EUR/tonă la 2 188 EUR/tonă. Acesta este preţul mediu de import pe tonă al tuturor importurilor din produsul în cauză, prin urmare tendinţa ar putea fi afectată de importuri suplimentare.
(168)Comisia a determinat subcotarea preţurilor în cursul perioadei investigaţiei de reexaminare comparând:
(i)preţurile de vânzare medii ponderate practicate de producătorii din Uniune incluşi în eşantion, percepute de la clienţii neafiliaţi pe piaţa Uniunii, ajustate la un nivel franco fabrică. Aceste preţuri au fost ponderate în funcţie de ponderea segmentului relevant la care se refereau (şi anume, societăţile mari şi IMM-urile, a se vedea considerentul 178) şi
(ii)preţul de import (CIF la frontiera Uniunii) din datele Eurostat. Preţurile CIF au fost apoi ajustate în sens ascendent pentru costurile ulterioare importului, şi anume vămuirea, costurile de manipulare şi de încărcare, pe baza informaţiilor din investigaţia anterioară de reexaminare în perspectiva expirării măsurilor, taxele vamale convenţionale şi taxele antidumping.
(169)Rezultatul comparaţiei a fost exprimat ca procent din cifra de afaceri înregistrată de producătorii din cadrul Uniunii incluşi în eşantion în perioada investigaţiei de reexaminare. Pe baza metodologiei de mai sus, comparaţia a arătat că, în cursul perioadei investigaţiei de reexaminare, importurile produsului în cauză au subcotat preţurile industriei Uniunii cu 18%. Fără taxele antidumping, subcotarea s-ar fi ridicat la 38%.
(170)În observaţiile sale privind acordarea anonimatului de către Comisie pentru anumiţi producători din Uniune incluşi în eşantion şi anumiţi producători neincluşi în eşantion (a se vedea considerentul 51), CCCLA a susţinut, de asemenea, că producătorii chinezi vând numai produse generice, în timp ce producătorii din Uniune vând produse de vârf şi de marcă. Prin urmare, compararea produselor potenţial de marcă fabricate în UE cu produsele generice fabricate în China ar conduce în mod inevitabil la un calcul excesiv al subcotării.
(171)Cu toate acestea, investigaţia a arătat că aproape niciun produs de marcă nu a fost vândut de producătorii din Uniune incluşi în eşantion, care au reprezentat o proporţie semnificativă din volumul vânzărilor Uniunii în perioada examinată. Dacă ar exista vreun impact asupra calculului subcotării, acesta ar fi foarte limitat. Prin urmare, această afirmaţie a fost respinsă.