Capitolul 6 - 3.6. Sursele utilizate pentru stabilirea costurilor nedistorsionate - Regulamentul 1981/07-oct-2025 de instituire a unei taxe antidumping definitive la importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică originare din Republica Populară Chineză, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2025
CAPITOLUL 6:3.6. Sursele utilizate pentru stabilirea costurilor nedistorsionate
(106)În prima notă, Comisia a enumerat factorii de producţie, cum ar fi materialele, energia şi forţa de muncă, utilizaţi de către producătorii-exportatori pentru fabricarea produsului care face obiectul reexaminării şi a invitat părţile interesate să îşi prezinte observaţiile şi să propună informaţii disponibile public referitoare la valori nedistorsionate pentru fiecare dintre factorii de producţie menţionaţi în nota respectivă.
(107)Ulterior, în cea de a doua notă, Comisia a afirmat că, pentru a construi valoarea normală în conformitate cu articolul 2 alineatul (6a) litera (a) din regulamentul de bază, va utiliza GTA pentru a stabili costul nedistorsionat al majorităţii factorilor de producţie, în special al materiilor prime. În plus, Comisia a afirmat că va utiliza informaţiile furnizate de Institutul de Statistică al Turciei (denumit în continuare "Turkstat") (45) cu privire la forţa de muncă şi informaţiile publicate de Autoritatea de Reglementare a Pieţei Energiei din Turcia (46) pentru a stabili costurile nedistorsionate ale forţei de muncă şi ale energiei. Comisia a informat, de asemenea, părţile interesate că va utiliza datele financiare ale societăţii turce Kutahya Porselen Sanayii A.S pentru VAG şi profit, astfel cum sunt disponibile în conturile sale auditate, publicate pe propriul site web al societăţii.
(45)Institutul de Statistică al Turciei, TUIK - Veri Portali (tuik.gov.tr).
(46)Autoritatea de reglementare a pieţei energiei din Turcia, EMRA | Autoritatea de reglementare a pieţei energiei (epdk.gov.tr).
(108)Având în vedere toate informaţiile bazate pe investigaţia anterioară de reexaminare în perspectiva expirării măsurilor, au fost identificaţi următorii factori de producţie şi sursele acestora pentru a stabili valoarea normală în conformitate cu articolul 2 alineatul (6a) litera (a) din regulamentul de bază:
Tabelul 2. Factori de producţie pentru articolele de masă şi articolele de bucătărie din ceramică

Factor de producţie

Codul de clasificare din Turcia

Sursa datelor

Unitatea de măsură

Costul unitar

Materii prime

Nisipuri silicioase şi nisipuri cuarţoase, naturale

2505 10

Global Trade Atlas (47) ("GTA")

(47) http://www.gtis.com/gta/secure/default.cfm.

KG

0,40 CNY/KG

Caolin (şi alte argile caoline)

250700200011, 250700200018, 250700800011, 250700800012

GTA

KG

1,74 CNY/KG

Bentonită, chiar calcinată

250810000011, 250810000012

GTA

KG

2,35 CNY/KG

Bilă de argilă (argilă)

2508 40

GTA

KG

1,33 CNY/KG

Fosfaţi de calciu naturali, fosfaţi aluminocalcici naturali şi cretă fosfatică: Nemăcinaţi

251010009011, 251010009012

GTA

KG

0,99 CNY/KG

Materiale din ghips pentru forme

2520 20 00 10, 252020009019

GTA

KG

4,66 CNY/KG

Feldspat

252910000011, 252910000012, 252910000019

GTA

KG

1,05 CNY/KG

Substanţe minerale nedenumite şi necuprinse în altă parte

2530 90 30, 2530 90 40, 2530 90 50, 2530 90 70

GTA

KG

14,37 CNY/KG

Oxid de zinc; peroxid de zinc

2817 00 00 10, 2817 00 00 90

GTA

KG

22,01 CNY/KG

Silicaţi; silicaţi de metale alcaline comerciali, alţii decât de sodiu

2839 90 00 10, 2839 90 00 20, 283990009012, 283990009013, 283990009015

GTA

KG

9,12 CNY/KG

Pigmenţi şi preparate pe bază de dioxid de titan

3206 19

GTA

KG

23,51 CNY/KG

Pigmenţi, opacifianţi şi culori preparate şi preparate similare

3207 10

GTA

KG

49,83 CNY/KG

Materiale pentru vitraj

3207 20 10, 320720900011, 320720900019

GTA

KG

12,18 CNY/KG

Frite şi altă sticlă, sub formă de pulbere, granule, lamele sau fulgi

3207 40 40, 3207 40 85

GTA

KG

9,54 CNY/KG

Hârtie pentru decalcomanie

4908 10

GTA

KG

505,88 CNY/KG

Articole pentru servicii de masă sau de bucătărie din ceramică sau din porţelan

691110000011, 691110000012, 691110000019

GTA

KG

38,30 CNY/KG

Pulberi din aluminiu cu structură nelamelară

7603 10

GTA

KG

28,9 CNY/KG

Energie

Energie electrică

N/A

Autoritatea de reglementare a pieţei energiei din Turcia (48)

(48) EMRA | Autoritatea de reglementare a pieţei energiei (epdk.gov.tr).

KwH

0,93 CNY/KwH

Gaze naturale

N/A

Autoritatea de reglementare a pieţei energiei din Turcia (49)

(49) EMRA | Autoritatea de Reglementare a Pieţei Energiei.

m3

3,40 CNY/m3

Forţa de muncă

Costuri cu forţa de muncă în sectorul de producţie

N/A

Institutul de Statistică din Turcia (50)

(50) TUIK - Veri Portali (tuik.gov.tr).

oră

59,96 CNY/oră

Altele

Apă

N/A

Biroul de investiţii al Preşedinţiei Republicii Turcia (51)

(51) https://www.invest.gov.tr/en/investmentguide/pages/cost-of-doing-business.aspx.

m3

1,63 CNY/m3

(109)Pentru a stabili preţul nedistorsionat al materiilor prime, livrate la poarta fabricii unui producător din ţara reprezentativă, Comisia a utilizat drept bază preţul mediu ponderat de import în ţara reprezentativă, astfel cum a fost raportat în GTA. Pentru a stabili preţul nedistorsionat al materiilor prime livrate la poarta fabricii unui producător din ţara reprezentativă, Comisia ar fi trebuit în mod normal să adauge, la preţul de import, taxa de import aplicată de ţara reprezentativă şi o estimare a costurilor de transport. Totuşi, în acest caz, având în vedere că marjele de dumping, astfel cum se explică în considerentul 145 de mai jos, erau deja atât de mari încât să confirme existenţa dumpingului în cursul perioadei investigaţiei de reexaminare, o creştere a marjei de dumping ca urmare a acestei ajustări nu este, prin urmare, relevantă pentru rezultatul prezentei reexaminări.
(110)Preţul de import în ţara reprezentativă a fost determinat ca fiind media ponderată a preţurilor unitare ale importurilor din toate ţările terţe, cu excepţia RPC şi a ţărilor care nu sunt membre ale OMC, menţionate în anexa 1 la Regulamentul (UE) 2015/755 al Parlamentului European şi al Consiliului (52). Comisia a decis să excludă importurile din RPC în ţara reprezentativă, concluzionând la punctul 3.4 că nu este oportun să se utilizeze preţurile şi costurile interne din RPC din cauza existenţei unor distorsiuni semnificative în sensul articolului 2 alineatul (6a) litera (b) din regulamentul de bază. Având în vedere că nu există nicio dovadă din care să reiasă că aceleaşi distorsiuni nu afectează şi produsele destinate exportului, Comisia a considerat că aceleaşi distorsiuni au afectat şi preţurile de export. După excluderea importurilor din RPC în ţara reprezentativă, volumul importurilor din alte ţări terţe a rămas reprezentativ.
(52)Regulamentul (UE) 2015/755 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2015 privind regimul comun aplicabil importurilor din anumite ţări terţe (JO L 123, 19.5.2015, p. 33, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2015/755/oj). Conform articolului 2 alineatul (7) din regulamentul de bază, preţurile de pe piaţa internă din ţările respective nu pot fi utilizate în scopul stabilirii valorii normale.
(111)Institutul de Statistică al Turciei publică informaţii detaliate privind salariile din diferite sectoare economice ale Turciei. Comisia a utilizat salariile raportate în sectorul de producţie pentru 2022, pentru activitatea economică C.23 (Fabricarea altor produse din minerale nemetalice) (53) conform clasificării NACE Rev.2. (54) care constituie sursa statisticilor celor mai recente disponibile. Valorile au fost ajustate corespunzător în funcţie de inflaţie utilizând indicele preţurilor de producţie publicat de institutul de statistică din Turcia" (55). Costul mediu orar al forţei de muncă per ENI (56) se ridică la 59,96 CNY/oră (57).
(53)http://www.turkstat.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=2090, link consultat ultima dată la 11 iunie 2025.
(54)Aceasta este o clasificare statistică a activităţilor economice utilizate de Eurostat, KS-RA-07-015-EN.PDF, link consultat ultima dată la 29 iunie 2025.
(55)TUIK - Veri Portali (tuik.gov.tr) şi TUIK - Veri Portali (tuik.gov.tr).
(56)Angajare cu normă întreagă.
(57)TUIK - Veri Portali (tuik.gov.tr) şi TUIK - Veri Portali (tuik.gov.tr).
(112)Comisia intenţionează să utilizeze statisticile privind preţurile energiei electrice publicate de Autoritatea de Reglementare a Pieţei Energiei (EMRA) (58) din Turcia în comunicatele sale de presă periodice care acoperă tabelele tarifare bazate pe facturile la energie electrică, care sunt publicate trimestrial sau de două ori pe an (59). Comisia a utilizat datele preţurilor energiei electrice industriale în Kuruş/kWh pentru sectorul industrial pentru anul 2023, care acopereau perioada investigaţiei de reexaminare, şi anume 0,93 CNY/kWh.
(58)https://www.epdk.gov.tr/Detay/Icerik/3-0-39/kurul-kararlari-.
(59)EMRA | Autoritatea de Reglementare a Pieţei Energiei.
(113)Comisia a utilizat preţul gazelor pentru utilizatorii industriali din Turcia, astfel cum a fost publicat de Autoritatea de Reglementare a Pieţei Energiei (EMRA) (60) în Raportul său din 2023 privind sectorul pieţei gazelor naturale (61). Comisia intenţionează să utilizeze datele privind preţurile gazelor naturale pentru consumatorii industriali din tranşa de consum corespunzătoare, în TRY/Sm3, acoperind perioada investigaţiei de reexaminare. Costul unitar aplicabil este estimat la 3,40 CNY/sm3(62).
(60)https://www.epdk.gov.tr/Anasayfa/Anasayfa.
(61)EPDK | Enerji Piyasasi Duzenleme Kurumu.
(62)EPDK | Enerji Piyasasi Duzenleme Kurumu.
(114)În observaţiile la nota din 6 iunie, solicitanţii au semnalat faptul că linkul către sursa prevăzută pentru preţurile gazelor nu era funcţional. Comisia a actualizat linkul, care acum poate fi accesat.
(115)Comisia intenţionează să utilizeze preţurile aplicabile apei pentru uz industrial publicate de Biroul pentru investiţii al Preşedinţiei Republicii Turcia pe baza surselor provenite de la Administraţia apei şi canalizării din Istanbul, de la Administraţia apelor şi canalizării din Eskişehir şi de la Administraţia apei şi canalizărilor din Antalya (63). Comisia intenţionează să utilizeze datele din regiunea Eskisehir, deoarece întreprinderea turcă utilizată pentru costurile VAG şi profit îşi are sediul în această regiune. Costul unitar aplicabil este estimat la 1,63 CNY/m3(64).
(63)https://www.invest.gov.tr/en/investmentguide/pages/cost-of-doing-business.aspx.
(64)https://www.invest.gov.tr/en/investmentguide/pages/cost-of-doing-business.aspx.