Capitolul 5 - 1.5. Răspunsurile la chestionar - Regulamentul 1981/07-oct-2025 de instituire a unei taxe antidumping definitive la importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică originare din Republica Populară Chineză, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2025
CAPITOLUL 5:1.5. Răspunsurile la chestionar
(45)Comisia a trimis Guvernului Republicii Populare Chineze (denumit în continuare "GC") un chestionar referitor la existenţa în RPC a unor distorsiuni semnificative în sensul articolului 2 alineatul (6a) litera (b) din regulamentul de bază. GC nu a transmis niciun răspuns la chestionar.
(46)Comisia a trimis chestionare către cele trei grupuri de producători-exportatori chinezi incluşi în eşantion, către GC şi către cei trei producători din Uniune, precum şi către Cerame-Unie/FEPF.
(47)Doar unul dintre producătorii-exportatori chinezi a furnizat un răspuns complet la chestionar. De asemenea, cei trei producători din Uniune incluşi în eşantion şi Cerame-Unie/FEPF au transmis răspunsuri complete la chestionar.
(48)Singurul producător-exportator care a transmis un răspuns complet la chestionar a reprezentat aproximativ [1-2]% din volumul total al importurilor de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică din RPC în Uniunea Europeană în cursul PIR. Serviciile Comisiei au considerat că un nivel atât de scăzut al importurilor nu ar fi furnizat suficiente informaţii pentru a evalua preţul de export şi existenţa dumpingului în cursul perioadei investigaţiei de reexaminare şi nu ar fi putut fi considerat reprezentativ pentru totalul importurilor din Republica Populară Chineză. Având în vedere nivelul insuficient de cooperare, Comisia a informat părţile interesate că îşi poate întemeia constatările pe datele disponibile, astfel cum se prevede la articolul 18 din regulamentul de bază (22).
(22)Nota la dosar din 16 septembrie 2024, nr. t24.007850 (disponibilă în dosarul public).
(49)Comisia a căutat şi a verificat toate informaţiile pe care le-a considerat necesare pentru a determina probabilitatea continuării sau a reapariţiei dumpingului şi a prejudiciului şi interesul Uniunii. Au fost efectuate vizite de verificare în temeiul articolului 16 la sediile următorilor producători/asociaţii din Uniune:
- SC Apulum SA, România;
- Ria Stone - Fabrica de Louca de Mesa em Gres, S.A., Portugalia;
- Societatea anonimă 7 (IMM, a se vedea considerentul 50 de mai jos);
- Cerame-Unie/FEPF.
(50)Similar cererilor prezentate de producătorii din Uniune care au sprijinit plângerea în etapa de deschidere, astfel cum s-a menţionat în considerentul 35 de mai sus, ambele IMM-uri, dintre care una a fost selectată să facă parte din eşantionul preliminar, iar cealaltă a fost selectată să facă parte din eşantionul final, au solicitat ca identităţile lor să rămână confidenţiale, de teama că s-ar putea confrunta cu represalii din partea clienţilor sau a concurenţilor vizaţi de prezenta investigaţie, în conformitate cu articolul 19 alineatul (1) din regulamentul de bază. În urma unei examinări individuale pe fond, Comisia a constatat că toate cererile de confidenţialitate sunt justificate şi a acceptat ca identitatea societăţilor respective să nu fie dezvăluită (23). Mai mult, Comisia a considerat că nu este adecvat să se dezvăluie statul membru (statele membre) în care sunt localizate aceste IMM-uri, deoarece astfel s-ar dezvălui şi identitatea întreprinderilor în cauză.
(23)Nota la dosar din 12 iulie 2024, nr. t24.005770 şi nota la dosar din 18 iulie 2024, nr. t24.006100 (disponibile în dosarul accesibil publicului).
(51)CCCLA a susţinut că nedivulgarea identităţii producătorilor din Uniune care fie au sprijinit cererea de investigaţie, fie au cooperat acceptând să fie incluşi în eşantion a constituit o încălcare gravă a drepturilor la apărare ale altor părţi interesate. În primul rând, CCCLA a susţinut că, în cazul în care identitatea anumitor producători din Uniune incluşi în eşantion/incluşi în eşantionul preliminar nu este dezvăluită, părţile interesate sunt împiedicate să prezinte observaţii pertinente cu privire la reprezentativitatea acestui eşantion. În al doilea rând, constatările Comisiei privind prejudiciul includ întotdeauna o analiză a anumitor "indicatori microeconomici", care sunt legaţi exclusiv de producătorii din UE incluşi în eşantion. În cazul în care oricare dintre aceşti producători rămâne anonim pe tot parcursul procedurii, părţile interesate nu ar fi în măsură să verifice sau să prezinte observaţii cu privire la validitatea constatărilor Comisiei privind prejudiciul. În al treilea rând, în vederea stabilirii corecte a marjei de prejudiciu, în cazul în care Comisia păstrează confidenţială identitatea producătorului din Uniune inclus în eşantion, părţile interesate ar fi, de asemenea, împiedicate să verifice dacă producătorul respectiv produce produse de marcă sau produse generice.
(52)Potrivit jurisprudenţei Curţii de Justiţie, protecţia dreptului la apărare trebuie să fie, acolo unde este cazul, conciliată cu obligaţia respectării caracterului confidenţial al informaţiilor, care este prevăzută în mod expres la articolul 19 din regulamentul de bază, cu toate că obligaţia respectivă nu poate înlătura conţinutul esenţial al dreptului la apărare (24). Această conciliere permite primirea unor rezumate neconfidenţiale ale unor astfel de informaţii (efectuate, de exemplu, sub formă de intervale şi/sau elemente indexate ale informaţiilor). Cu toate acestea, trebuie să se garanteze întotdeauna că, chiar şi într-o formă rezumată, informaţiile nu vor conduce la divulgarea de secrete de afaceri.
(24)Hotărârea Curţii din 20 martie 1985, Cauza C-264/82, Timex/Consiliul şi Comisia, ECLI:EU:C:1985:119, punctul 24. Hotărârea din 28 septembrie 2023, Changmao Biochemical Engineering Co. Ltd v Comisia, C-123/21 P, ECLI:EU:C:2023:708, punctul 168.
(53)În urma concilierii indicate în jurisprudenţa amintită mai sus, Comisia s-a asigurat pe întreg parcursul investigaţiei actuale că toate aspectele relevante au putut fi verificate şi soluţionate în dosarele disponibile spre consultare de către părţile interesate. Aceste dosare au inclus note privind selectarea şi reprezentativitatea eşantioanelor, comunicări publice privind producătorii din Uniune incluşi în eşantion, inclusiv intervalele şi/sau elementele indexate şi alte comunicări relevante cu aceste întreprinderi şi cu reprezentanţii lor, precum procentul produselor de marcă fabricate de diferite întreprinderi incluse în eşantion. Pentru alegerea întreprinderilor incluse în eşantion sau pentru stabilirea constatărilor Comisiei privind prejudiciul nu au fost utilizate alte informaţii decât cele cuprinse în versiunea publică divulgată părţilor interesate. Prin urmare, prin dezvăluirea identităţii acestor întreprinderi, părţilor interesate nu le-ar fi fost furnizate informaţii suplimentare care ar fi fost relevante pentru verificarea corectitudinii constatărilor Comisiei. Aşadar, Comisia a considerat că informaţiile furnizate în documentele divulgate părţilor interesate sunt suficiente pentru respectarea dreptului la apărare al părţilor interesate, în timp ce dezvăluirea identităţii producătorilor din Uniune le-ar fi putut cauza prejudicii economice ireparabile şi disproporţionate. Prin urmare, cererea a fost respinsă.