Secţiunea 3 - 3.14.3. Atractivitatea pieţei Uniunii - Regulamentul 1981/07-oct-2025 de instituire a unei taxe antidumping definitive la importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică originare din Republica Populară Chineză, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2025
SECŢIUNEA 3:3.14.3. Atractivitatea pieţei Uniunii
(151)Uniunea este una dintre cele mai mari pieţe de articole de masă şi de articole de bucătărie din ceramică din lume. Astfel cum s-a menţionat deja în considerentul 147 de mai sus, ca urmare a instituirii măsurilor antidumping în 2012, exporturile chineze ale produsului în cauză au continuat să intre în Uniune în cantităţi semnificative. În cursul perioadei investigaţiei de reexaminare, exporturile din China de articole de masă şi de articole de bucătărie din ceramică către Uniune au reprezentat aproape 60% din consumul Uniunii (a se vedea considerentul 181). Acest lucru demonstrează clar că Uniunea a rămas o importantă piaţă de destinaţie pentru articolele de masă şi articolele de bucătărie din ceramică din China.
(152)În plus, informaţiile de piaţă prezentate de solicitanţi, precum şi rapoartele societăţilor, susţin că creşterea pieţei interne a produselor de uz cotidian din ceramică încetineşte. Pe măsură ce capacitatea de producţie şi producţia zilnică continuă să crească, societăţile se vor confrunta cu o presiune mai mare pentru a-şi creşte volumul exporturilor, iar atractivitatea pieţei Uniunii va creşte.
(153)În final, şi în alte ţări terţe sunt în vigoare măsuri de protecţie comercială în ceea ce priveşte importurile chineze de articole de masă şi de articole de bucătărie din ceramică, ceea ce ilustrează acelaşi tip de comportament în materie de preţuri precum cel observat în Uniune (71). Aceste măsuri de protecţie comercială vor îngreuna exportul de către producătorii-exportatori chinezi către aceste pieţe şi cresc şi mai mult atractivitatea pieţei Uniunii, unde pot fi redirecţionate aceste exporturi.
(71)Inclusiv măsuri antidumping instituite de Brazilia, India, Mexic şi Regatul Unit. A se consulta: site-ul OMC pentru rapoartele semestriale din diverse ţări în conformitate cu articolul 16.4 din Acordul privind PAD.