Art. 6. - Aplicarea gradata a sistemului de management al calităţii trebuie sa se reflecte in: - Norma din 2003 privind cerinţele specifice pentru sistemele de management al calităţii aplicate activităţilor de fabricare a produselor si de furnizare a serviciilor destinate instalaţiilor nucleare

M.Of. 681 bis

În vigoare
Versiune de la: 19 Noiembrie 2025
Art. 6
(1)Cerinţele sistemului de management al calităţii al organizaţiei responsabile trebuie aplicate gradat funcţie de importanta produselor/proceselor la realizarea funcţiei de securitate a sistemelor, structurilor, echipamentelor si componentelor in conformitate cu prevederile art. 5.
(2)Aplicarea gradata a sistemului de management al calităţii dezvoltat de organizaţiile responsabile trebuie sa asigure ca cerinţele funcţionale si specificaţiile sistemelor si echipamentelor sunt indeplinite.
(3)Aplicarea gradata a sistemului de management al calităţii trebuie sa se reflecte in:
a)nivelul managerial la care se acorda aprobările si autorizările;
b)extinderea evaluări manageriale;
c)nivelul detalierii si analizei documentelor;
d)extinderea si tipul verificărilor;
e)frecventa si extinderea auditurilor;
f)extinderea supravegherii/asistării;
g)extinderea acţiunilor corective solicitate;
h)extinderea inregistrarilor menţinute;
i)tipul si conţinutul cerinţelor de pregătire/ calificare personal;
j)extinderea cerinţelor pentru trasabilitatea materialelor;
k)stabilirea inregistrarilor produse si a celor ce trebuie menţinute pe toata viata instalaţiei;
l)nivelul de aplicare a verificărilor independente;
m)gradul de detaliere a procesului de identificare, dispunere si rezolvare a neconformitatilor.
n)extinderea planurilor calităţii si nivelul de detaliere ale acestora precum si a punctelor cu staţionare obligatorie.
(4)În aplicarea gradata a cerinţelor pentru sistemul de management al calităţii, organizaţiile responsabile trebuie sa ia in considerare următorii factori:
a)complexitatea, unicitatea sau noutatea produsului, serviciului sau procesului;
b)necesitatea proceselor, metodelor sau echipamentului special pentru verificare sau inspecţii;
c)dificultatea de a proba funcţionalitatea prin inspecţii si incercari după montarea in instalaţie;
d)lipsa de informaţii privind istoria de calitate a produsului, serviciului sau procesului;
e)lipsa standardelor privind produsul, serviciul sau procesul;
f)accesabilitatea componentei pentru intretinere, inspecţie periodica sau inlocuire după montarea in instalaţie;
g)necesitatea instruirii speciale a personalului.