Secţiunea ii - PROCESE REFERITOARE LA RELAŢIA CU CLIENTUL - Norma din 2003 privind cerinţele specifice pentru sistemele de management al calităţii aplicate activităţilor de fabricare a produselor si de furnizare a serviciilor destinate instalaţiilor nucleare

M.Of. 681 bis

În vigoare
Versiune de la: 19 Noiembrie 2025
SECŢIUNEA II:PROCESE REFERITOARE LA RELAŢIA CU CLIENTUL
Art. 50: Determinarea cerinţelor referitoare la produs
Gradul de detaliere al proceselor de verificare a produsului si caile de comunicare intre organizaţia responsabila si client vor fi tratate in mod gradat, funcţie de cerinţele specifice stabilite de client in planul calităţii.
Art. 51
Organizaţia responsabila trebuie sa identifice cerinţele clientului, inclusiv cele ale deţinătorului instalaţiei nucleare, comunicate prin clientul direct.
Art. 52: Analiza cerinţelor referitoare la produs
Organizaţia responsabila trebuie sa asigure indeplinirea prevederilor privind analiza cerinţelor referitoare la produs in conformitate cu cerinţele standardului de la art. 7, lit. a).
Art. 53
Sistemul de management al calităţii al organizaţiei responsabile trebuie sa asigure ca pentru produsele furnizate sunt indeplinite:
a)certificarea conformităţii cu cerinţele aplicabile produsului respectiv;
b)eliberarea unui certificat de garanţie pentru produsul respectiv, corespunzător prevederilor contractului cu clientul;
c)livrarea pieselor de schimb pe toata durata de viata a produsului;
d)asigurarea service-ului calificat si autorizat, după caz, in perioada de garanţie si post garanţie.
Art. 54: Comunicarea cu clientul
Organizaţia responsabila trebuie sa identifice si sa implementeze modalităţi eficace pentru comunicare cu clientul, in conformitate cu prevederile standardului de la art. 7, lit. a).