Capitolul 1 - Rezolutia 1614/07-mai-2025 conţinând observaţiile care fac parte integrantă din decizia privind descărcarea de gestiune pentru execuţia bugetului Parchetului European aferent exerciţiului financiar 2023
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
În vigoare Versiune de la: 8 Octombrie 2025
CAPITOLUL 1:
1.salută avizul pozitiv al Curţii privind fiabilitatea conturilor EPPO aferente exerciţiului încheiat la 31 decembrie 2023, precum şi privind legalitatea şi regularitatea veniturilor şi a plăţilor subiacente;
2.reaminteşte sprijinul puternic al Parlamentului pentru crearea EPPO; recunoaşte că EPPO este un organism independent al Uniunii; subliniază că EPPO deţine un rol important în protejarea intereselor financiare ale Uniunii şi în calitate de componentă esenţială a arhitecturii antifraudă a Uniunii şi a unui sistem mai amplu al Uniunii bazat pe integritate, responsabilitate, transparenţă şi buna gestiune financiară a resurselor; felicită EPPO pentru activitatea sa de investigare, urmărire penală şi asigurare a justiţiei pentru infracţiunile care afectează bugetul Uniunii, cum ar fi frauda, corupţia şi frauda transfrontalieră în domeniul TVA;
3.subliniază nevoia absolută de a dedica prompt resursele necesare pentru a asigura finalizarea în timp util a anchetei în curs privind achiziţionarea vaccinului împotriva COVID-19 în Uniune, în special având în vedere interesul public considerabil faţă de această chestiune, corelat cu faptul că ancheta a început deja în 2022 şi până în prezent nu a fost anunţată public nicio decizie;
4.constată că se pot compara doar ultimele două performanţe bugetare şi operaţionale ale EPPO, pentru perioada 2022-2023, în urma autonomiei financiare a EPPO din iunie 2021; observă că, în acest context, continuă să fie foarte dificil să se estimeze creşterile bugetare legate de activităţile EPPO din cauza înfiinţării sale recente, a caracteristicilor sale unice şi a principalelor sale activităţi, a nivelului imprevizibil de detectare a fraudelor, a varietăţii mari a cazurilor sale, a absenţei puterii de apreciere în ceea ce priveşte punerea sub urmărire asociată dependenţei sale de resursele şi constrângerile procedurale ale sistemelor judiciare naţionale, a lipsei unei corelări fixe între numărul şi costurile investigaţiilor şi a amplorii intereselor financiare ale Uniunii care trebuie protejate; observă, de asemenea, că este greu să se estimeze cheltuielile pentru volumul de cazuri asociate Mecanismului de redresare şi rezilienţă (MRR), având în vedere modul de execuţie fără precedent şi volumul ridicat de resurse;