Capitolul 10 - Comunicarea - Rezolutia 1601/07-mai-2025 conţinând observaţiile care fac parte integrantă din decizia privind descărcarea de gestiune pentru execuţia bugetului general al Uniunii Europene aferent exerciţiului financiar 2023, secţiunea V - Curtea de Conturi

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2025
CAPITOLUL 10:Comunicarea
80.ia act de faptul că, în 2023, bugetul alocat activităţilor de comunicare şi de promovare ale Curţii s-a ridicat la 225 000 EUR, cu o rată de utilizare de 81,13% (182 549,84 EUR); constată că cea mai mare parte a bugetului a fost cheltuită pentru servicii de monitorizare a mass-mediei (81 650 EUR) şi pentru acţiuni de presă (12 348 EUR), urmate de cheltuielile privind relaţiile cu părţile interesate, care au cuprins în principal costul unei platforme de informaţii privind politicile (57 891 EUR), al activităţilor de comunicare (28 002,88 EUR), al platformelor de comunicare socială (1 486,52 EUR) şi al publicaţiilor (1 171,44 EUR);
81.sprijină ferm consolidarea strategiei mediatice a Curţii, care s-a concretizat în înregistrarea unui număr record de peste 22 000 de articole de presă online legate de rapoartele sale de audit, de alte publicaţii sau de Curte în general, confirmând astfel tendinţa ascendentă observată în ultimii ani în ceea ce priveşte acoperirea (2022: 20 000; 2021: 18 000); subliniază faptul că aproape 54 000 de postări pe platformele de comunicare socială arată continuarea unei creşteri organice, cifrele pentru 2022 reprezentând o excepţie (2022: 110 000; 2021: 49 000);
82.salută faptul că, în 2023, Curtea a publicat 45 de comunicate de presă în 24 de limbi ale Uniunii, precum şi diverse note de informare, informări de presă şi declaraţii în format audio gata de utilizare în anumite limbi; constată, de asemenea, că Curtea a organizat 21 de briefinguri de presă online şi 6 briefinguri suplimentare pentru anumite ţări cu privire la raportul anual; subliniază faptul că, în total, briefingurile Curţii au atras 590 de jurnalişti, majoritatea reprezentând principalele canale mass-media naţionale din statele membre;
83.ia act cu satisfacţie de faptul că, în 2023, Curtea a lansat un nou site web, primind peste un milion şi jumătate de vizite, cu aproximativ 700 000 de vizitatori unici, ceea ce reprezintă o creştere cu peste 14% faţă de 2022; salută faptul că, până la sfârşitul anului 2023, peste 48 000 de persoane urmăreau cele trei conturi ale Curţii de pe principalele platforme de comunicare socială [X (fostul Twitter), LinkedIn, Facebook], un număr în creştere faţă de 45 000 în 2022 şi 39 000 în 2021;
84.apreciază în mod deosebit faptul că Curtea evaluează impactul probabil şi utilitatea activităţilor sale, aşa cum sunt percepute de cititorii rapoartelor sale din cadrul Parlamentului European, al Consiliului, al Comisiei, al agenţiilor Uniunii, al reprezentanţelor permanente ale statelor membre, al agenţiilor şi al instituţiilor supreme de audit din statele membre, al ONG-urilor, al mediului academic, al mass-mediei şi al altor organisme; în această privinţă, ia act de faptul că, începând din 2018, Curtea efectuează sondaje electronice anonimizate pentru a le solicita cititorilor săi un feedback calitativ cu privire la anumite rapoarte, precum şi sugestii generale pentru activitatea instituţiei; subliniază că, în 2023, 85% dintre cei aproximativ 1 060 de respondenţi au considerat că rapoartele Curţii erau utile pentru activitatea lor şi 78% au fost de părere că acestea aveau un impact.