Capitolul 5 - Gestiunea internă, performanţa şi controlul intern - Rezolutia 1597/07-mai-2025 conţinând observaţiile care fac parte integrantă din decizia privind descărcarea de gestiune pentru execuţia bugetului general al Uniunii Europene aferent exerciţiului financiar 2023, secţiunea II - Consiliul European şi Consiliul

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2025
CAPITOLUL 5:Gestiunea internă, performanţa şi controlul intern
34.ia act de faptul că Consiliul a stabilit obiective referitoare la performanţa bugetului său în 2023, şi anume: asigurarea continuităţii procesului decizional în cadrul Consiliului European şi al Consiliului; asigurarea unui sprijin continuu pentru Consiliul European şi Consiliu prin utilizarea eficace şi eficientă a resurselor financiare, în special având în vedere presiunea persistentă a inflaţiei şi creşterile de preţuri rezultate ca urmare a indexării contractelor; precum şi continuarea procesului de modernizare administrativă digitală, cu scopul de a îmbunătăţi calitatea organizării Secretariatului şi a garanta utilizarea adecvată a resurselor;
35.ia act de faptul că, pentru a asigura utilizarea eficientă a bugetului său în 2023, Secretariatul a continuat să îşi îmbunătăţească procesele de gestiune financiară, în special pe baza recomandărilor mai multor grupuri de lucru interne; salută, în special, noile instrumente de performanţă, cum ar fi includerea resurselor umane şi a elementelor legate de competenţe în exerciţiul de planificare integrată a gestionării, digitalizarea completă a fluxurilor de lucru financiare şi introducerea semnăturii electronice;
36.salută utilizarea sporită a datelor în procesul decizional, în special pe baza tabloului de bord financiar lunar, care prezintă indicatori-cheie de performanţă la nivelul serviciilor Secretariatului, şi pe baza tabloului de bord al personalului de conducere, care conţine informaţii esenţiale obţinute prin analizarea datelor privind resursele umane, având drept scop facilitarea gestionării zilnice şi a deciziilor în domeniul resurselor umane;
37.ia act de faptul că Secretariatul a organizat 4 429 de reuniuni în 2023, acest număr reflectând o relativă stabilitate în comparaţie cu 2022; constată, de asemenea, că numărul reuniunilor cu prezenţă fizică a crescut cu 11% faţă de 2022, în timp ce numărul reuniunilor organizate prin videoconferinţă sau în format hibrid a scăzut substanţial, cu peste 60%;
38.ia act de faptul că Secretariatul a lansat 17 proceduri deschise de achiziţii publice, 12 noi proceduri negociate, precum şi 21 de proceduri interinstituţionale (orice valoare) la conducerea cărora nu se afla Consiliul; ia act de faptul că, până la sfârşitul anului 2023, au fost semnate 41 de contracte, în timp ce în 2022 numărul contractelor semnate a fost de 42, şi s-a lucrat la 47 de loturi (orice categorie); ia act de faptul că au fost atribuite contracte în valoare totală de 124,1 milioane EUR în 2023, ceea ce corespunde unui procent de 19,15% din bugetul anual al Consiliului; constată că, din suma totală contractată, un procent de 0,5% a fost angajat în contracte cu valoare scăzută şi medie, un procent de 58% a fost angajat în contracte specifice aferente contractelor-cadru în privinţa cărora Consiliul este singura autoritate contractantă şi un procent de 69,5% a fost angajat în contracte specifice atribuite în baza unor contracte-cadru interinstituţionale;
39.ia act de faptul că Consiliul a transmis autorităţii care acordă descărcarea de gestiune raportul său anual privind auditurile interne efectuate în 2023, în conformitate cu articolul 118 din Regulamentul financiar; ia act de faptul că, la sfârşitul anului 2023, 81% dintre recomandările emise în perioada 2020-2022 fuseseră puse în aplicare, 18% dintre aceste recomandări erau încă deschise, iar pentru 1% dintre ele riscul fusese acceptat de către conducere sau recomandările nu mai erau aplicabile; ia act de faptul că patru audituri interne planificate să aibă loc pe durata programului de lucru pentru 2023 au fost încheiate în cursul anului, iar două dintre acestea erau încă în desfăşurare la sfârşitul anului 2023; ia act de faptul că auditorul intern a emis recomandări cu un nivel ridicat de prioritate în cadrul a trei audituri ale programului de lucru pentru 2023 cu privire la serviciile de transport, la serverele şi serviciile de bază ale IOLAN şi la sistemele de punct final ale IOLAN;