Nou Secţiunea 5 - DECIZII ADRESATE PĂRŢILOR INVESTIGATE - Regulamentul 2518/26-nov-2025 de stabilire a unor norme procedurale suplimentare referitoare la asigurarea respectării Regulamentului (UE) 2016/679

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

Neintrat în vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
SECŢIUNEA 5:DECIZII ADRESATE PĂRŢILOR INVESTIGATE
Art. 19: CONSTATĂRILE PRELIMINARE ŞI DREPTUL DE A FI ASCULTAT
(1)În urma consultărilor şi procedurilor prevăzute la articolele 10 şi 11 din prezentul regulament, în cazul în care intenţionează să prezinte celorlalte autorităţi de supraveghere vizate un proiect de decizie, în sensul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679, prin care se constată o încălcare a Regulamentului (UE) 2016/679, autoritatea de supraveghere principală elaborează constatări preliminare.
(2)Constatările preliminare includ constatările investigaţiei şi prezintă acuzaţiile formulate într-un mod exhaustiv şi suficient de clar pentru a le permite părţilor investigate să ia cunoştinţă de comportamentul investigat de autoritatea de supraveghere principală. În special, constatările preliminare prezintă în mod clar toate faptele, lista probelor pe care se bazează şi întreaga evaluare juridică invocată împotriva părţilor investigate, astfel încât acestea să îşi poată exprima opiniile privind faptele respective şi concluziile juridice pe care autoritatea de supraveghere principală intenţionează să le formuleze în proiectul de decizie în sensul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679.
Constatările preliminare indică, pe baza informaţiilor disponibile în stadiul respectiv şi fără a aduce atingere opiniilor părţilor investigate, măsurile corective a căror utilizare este luată în considerare de autoritatea de supraveghere principală.
În cazul în care, pe baza informaţiilor disponibile în stadiul respectiv şi fără a aduce atingere opiniilor părţilor investigate, autoritatea de supraveghere principală are în vederea impunerea unei amenzi administrative în conformitate cu articolul 83 din Regulamentul (UE) 2016/679, aceasta indică în constatările preliminare principalele elemente de drept şi de fapt de care are cunoştinţă şi pe care intenţionează să se bazeze pentru a decide dacă să impună o amendă administrativă, precum şi pentru a decide cu privire la cuantumul amenzii, ţinând seama de elementele care figurează la articolul 83 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/679, inclusiv de orice circumstanţe agravante sau atenuante pe care intenţionează să le ia în considerare.
(3)Autoritatea de supraveghere principală transmite constatările preliminare celorlalte autorităţi de supraveghere vizate. Aceste autorităţi pot prezenta autorităţii de supraveghere principale observaţii cu privire la constatările respective în termen de patru săptămâni de la transmiterea constatărilor preliminare celorlalte autorităţi de supraveghere vizate. La cererea uneia dintre celelalte autorităţi de supraveghere vizate, autoritatea de supraveghere principală prelungeşte acest termen cu două săptămâni.
(4)Autoritatea de supraveghere principală notifică fiecăreia dintre părţile investigate constatările preliminare, astfel cum au fost modificate, dacă este cazul, pentru a ţine seama de observaţiile formulate de celelalte autorităţi de supraveghere vizate.
(5)Atunci când notifică constatările preliminare părţilor investigate, autoritatea de supraveghere principală stabileşte un termen adecvat, nu mai scurt de trei săptămâni şi nici mai lung de şase săptămâni de la data notificării, în care părţile respective îşi pot prezenta opiniile în scris, sau organizează o audiere în acelaşi termen pentru a asculta opiniile părţilor investigate prezentate oral.
(6)Atunci când notifică constatările preliminare părţilor investigate, autoritatea de supraveghere principală le oferă părţilor respective acces la dosarul administrativ în conformitate cu articolele 24 şi 25.
(7)În răspunsul lor la constatările preliminare, părţile investigate pot prezenta toate faptele şi argumentele juridice pe care le cunosc şi care sunt relevante pentru apărarea lor împotriva acuzaţiilor formulate de autoritatea de supraveghere principală. Părţile anexează orice documente relevante care dovedesc faptele menţionate. Autoritatea de supraveghere principală îşi întemeiază proiectul de decizie numai pe acuzaţiile, pe faptele şi evaluarea juridică bazată pe aceste fapte, cu privire la care părţile investigate au avut posibilitatea de a-şi prezenta opiniile.
Art. 20: Transmiterea constatărilor preliminare către reclamanţi
(1)În cazul în care autoritatea de supraveghere principală emite constatări preliminare referitoare la o chestiune cu privire la care a primit o plângere, autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea comunică reclamantului respectivele constatări preliminare, în conformitate cu normele privind accesul la dosarul administrativ şi la informaţiile confidenţiale prevăzute la articolele 24 şi 25, iar autoritatea de supraveghere principală stabileşte un termen adecvat, nu mai scurt de trei săptămâni şi nici mai lung de şase săptămâni, în care reclamantul îşi poate face cunoscute opiniile în scris.
(2)În sensul alineatului (1), se aplică în continuare modalităţile şi cerinţele administrative prevăzute de dreptul procedural intern al autorităţii de supraveghere la care a fost depusă plângerea.
(3)Alineatul (1) de la prezentul articol se aplică, de asemenea, în cazul în care autoritatea de supraveghere principală:
a)tratează o plângere în comun cu alte plângeri;
b)tratează separat o parte a unei plângeri; sau
c)modifică domeniul de aplicare al investigaţiei în constatările preliminare în orice mod, inclusiv în urma unei decizii obligatorii a comitetului în conformitate cu articolul 11 alineatul (8).
Art. 21: Adoptarea deciziei finale
(1)După transmiterea proiectului de decizie celorlalte autorităţi de supraveghere vizate în conformitate cu articolul 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 şi în cazul în care niciuna dintre celelalte autorităţi de supraveghere nu formulează obiecţii cu privire la proiectul de decizie în termenele prevăzute la articolul 60 alineatul (4) sau (5) din Regulamentul (UE) 2016/679, după caz, autoritatea de supraveghere principală, în termen de o lună de la încheierea perioadei menţionate la articolul 60 alineatul (4) sau (5) din Regulamentul (UE) 2016/679:
a)adoptă decizia sa menţionată la articolul 60 alineatul (7) sau, după caz, la articolul 60 alineatul (9) din Regulamentul (UE) 2016/679; şi
b)notifică decizia menţionată la litera (a) sediului principal sau sediului unic al operatorului sau al persoanei împuternicite de operator, după caz.
(2)Informaţiile care sunt puse la dispoziţia reclamantului în conformitate cu articolul 60 alineatele (7) şi (9) din Regulamentul (UE) 2016/679 includ:
a)o versiune a deciziei adoptate care include dispozitivul acesteia în întregime şi motivele deciziei respective care nu includ elemente considerate confidenţiale în conformitate cu articolul 25 din prezentul regulament; sau
b)un rezumat al deciziei adoptate, inclusiv faptele şi motivele relevante ale deciziei respective.
În orice caz, reclamantului i se pune la dispoziţie, la cerere, o versiune a deciziei menţionate în primul paragraf, care include dispozitivul acesteia în întregime şi motivele deciziei respective care nu includ elemente considerate confidenţiale în conformitate cu articolul 25 din prezentul regulament.
Modalităţile şi cerinţele administrative prevăzute de dreptul procedural intern al autorităţii de supraveghere principale continuă să se aplice.
Art. 22: Dreptul de a fi ascultat în legătură cu proiectul de decizie revizuit prin care se constată o încălcare
(1)În cazul în care autoritatea de supraveghere principală stabileşte că proiectul de decizie revizuit, în sensul articolului 60 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2016/679, prin care se constată o încălcare a Regulamentului (UE) 2016/679, cuprinde elemente noi cu privire la care părţile investigate trebuie să aibă posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile, autoritatea de supraveghere principală oferă părţilor investigate, înainte de prezentarea proiectului de decizie revizuit, în sensul articolului 60 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2016/679, posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile cu privire la aceste elemente noi.
(2)Autoritatea de supraveghere principală stabileşte un termen adecvat, nu mai scurt de trei săptămâni şi nici mai lung de şase săptămâni, în care părţile investigate îşi pot face cunoscute opiniile.
(3)Autoritatea de supraveghere principală informează celelalte autorităţi de supraveghere vizate cu privire la opiniile exprimate de părţile investigate, cât mai curând posibil şi în termen de cel mult o săptămână de la data la care acestea devin disponibile.