Nou Art. 5. - Art. 5: Soluţionarea timpurie - Regulamentul 2518/26-nov-2025 de stabilire a unor norme procedurale suplimentare referitoare la asigurarea respectării Regulamentului (UE) 2016/679

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

Neintrat în vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
Art. 5: Soluţionarea timpurie
(1)O plângere privind prelucrarea transfrontalieră care are ca obiect exercitarea drepturilor persoanei vizate în temeiul capitolului III din Regulamentul (UE) 2016/679 poate fi soluţionată, după caz, printr-o procedură de soluţionare timpurie de către:
a)autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea, după ce a stabilit, prin intermediul unei concluzii preliminare, că plângerea se referă la prelucrarea transfrontalieră şi înainte de posibila transmitere a plângerii către autoritatea de supraveghere care se presupune că este competentă să acţioneze în calitate de autoritate de supraveghere principală; sau
b)autoritatea de supraveghere principală căreia i-a fost transmisă plângerea, în orice moment înainte de transmiterea constatărilor preliminare celorlalte autorităţi de supraveghere vizate în temeiul articolului 19 din prezentul regulament sau, în cazul în care se aplică procedura de cooperare simplă menţionată la articolul 6 din prezentul regulament, înainte de prezentarea proiectului de decizie.
Autorităţile de supraveghere pot încuraja şi facilita soluţionarea timpurie a plângerilor şi pot comunica cu partea investigată sau cu reclamantul în acest scop, după caz.
(2)În scopul soluţionării timpurii, în cazul în care autoritatea de supraveghere menţionată la alineatul (1) primul paragraf litera (a) sau (b) stabileşte, pe baza unor dovezi, că presupusa încălcare a încetat, aceasta consideră plângerea lipsită de obiect.
Atunci când plângerea este considerată ca fiind lipsită de obiect, autoritatea de supraveghere menţionată la alineatul (1) primul paragraf litera (a) sau (b) informează reclamantul, într-un limbaj clar şi concis, cu privire la:
a)faptul că încălcarea a încetat şi ca atare plângerea este considerată ca fiind lipsită de obiect;
b)consecinţele soluţionării timpurii; şi
c)posibilitatea reclamantului de a prezenta o obiecţie la soluţionarea timpurie, în termen de patru săptămâni de la primirea informaţiilor respective.
(3)În cadrul unei proceduri în faţa autorităţii de supraveghere la care a fost depusă o plângere, în cazul în care reclamantul nu prezintă o obiecţie în termenul prevăzut la alineatul (2) al doilea paragraf litera (c), autoritatea de supraveghere respectivă stabileşte, în termen de două săptămâni de la expirarea termenului respectiv, că plângerea a fost soluţionată şi informează reclamantul, partea investigată şi, după caz, autoritatea de supraveghere principală cu privire la soluţionarea respectivă.
(4)În cadrul unei proceduri în faţa autorităţii de supraveghere principale căreia i-a fost transmisă plângerea, în cazul în care reclamantul nu prezintă o obiecţie în termenul prevăzut la alineatul (2) al doilea paragraf litera (c) de la prezentul articol, autoritatea de supraveghere principală respectivă prezintă un proiect de decizie în conformitate cu articolul 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 în termen de patru săptămâni de la expirarea termenului respectiv, în vederea adoptării unei decizii finale în conformitate cu articolul 60 alineatul (7) din Regulamentul (UE) 2016/679, prin care se stabileşte că plângerea a fost soluţionată.
(5)Soluţionarea timpurie a unei plângeri nu aduce atingere exercitării de către autoritatea de supraveghere principală a competenţelor prevăzute la articolul 58 din Regulamentul (UE) 2016/679 cu privire la acelaşi obiect.
(6)Articolele 10-20 nu se aplică plângerilor soluţionate în temeiul prezentului articol.