Art. 12. - Art. 12: Obligaţii privind transportul maritim de granule din plastic în containere de marfă - Regulamentul 2365/12-nov-2025 privind prevenirea pierderilor de granule din plastic pentru a reduce poluarea cu microplastice

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

Neintrat în vigoare
Versiune de la: 26 Noiembrie 2025
Art. 12: Obligaţii privind transportul maritim de granule din plastic în containere de marfă
(1)Expeditorii se asigură că:
a)granulele din plastic sunt ambalate în ambalaje de bună calitate care sunt suficient de solide pentru a rezista şocurilor şi încărcăturilor întâlnite în mod normal în timpul transportului şi care sunt construite şi închise astfel încât să se împiedice orice pierdere de conţinut care ar putea fi cauzată de vibraţii sau de forţe de accelerare în condiţii normale de transport;
b)informaţiile privind transportul care identifică containerele de marfă ce conţin granule din plastic sunt transmise operatorului, agentului şi comandantului navei maritime în completare la informaţiile privind încărcătura prevăzute în regula VI/2 din Convenţia internaţională pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), înainte ca granulele din plastic să fie luate la bord; şi
c)informaţiile privind încărcătura menţionate la litera (b) de la prezentul alineat sunt însoţite de o cerere specială de arimare care impune arimarea containerelor de marfă care conţin granule din plastic în conformitate cu alineatul (3).
(2)Operatorii şi comandanţii de nave maritime, precum şi, atunci când este cazul, agenţii se asigură că se află în posesia listei, a manifestului sau a planului de încărcare adecvat în conformitate cu informaţiile privind încărcătura menţionate la alineatul (1) litera (b) primite de la expeditor.
(3)Operatorii şi comandanţii de nave maritime se asigură că containerele de marfă care conţin granule din plastic sunt arimate sub punte ori de câte ori este posibil în mod rezonabil, sau în interiorul navei în zonele adăpostite ale punţilor expuse. În ambele cazuri, aceste containere sunt fixate, pentru a reduce la minimum riscurile pentru mediul marin, fără a afecta siguranţa navei maritime şi a persoanelor aflate la bord.