Titlul 6 - POSIBILITATEA CONTINUĂRII PREJUDICIULUI - Regulamentul 1981/07-oct-2025 de instituire a unei taxe antidumping definitive la importurile de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică originare din Republica Populară Chineză, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
În vigoare Versiune de la: 8 Octombrie 2025
TITLUL 6:POSIBILITATEA CONTINUĂRII PREJUDICIULUI
(219)După cum s-a stabilit în secţiunea 3 de mai sus, importurile din China au fost efectuate la preţuri de dumping în perioada investigaţiei de reexaminare şi s-a constatat o probabilitate de continuare a dumpingului în cazul în care s-ar permite expirarea măsurilor. Prin urmare, în conformitate cu articolul 11 alineatul (2) din regulamentul de bază, Comisia a examinat probabilitatea continuării sau reapariţiei prejudiciului, în cazul în care s-ar permite expirarea măsurilor.
(220)Pentru a stabili probabilitatea continuării prejudiciului, au fost analizate următoarele elemente: capacitatea de producţie şi capacităţile neutilizate din RPC, atractivitatea pieţei Uniunii, inclusiv existenţa măsurilor anti-dumping sau compensatorii privind articolele de masă şi articolele de bucătărie din ceramică din alte ţări terţe, comportamentul în materie de preţuri al producătorilor-exportatori chinezi pe pieţele altor ţări terţe şi efectele asupra situaţiei industriei Uniunii.
(221)RPC este, de departe, cel mai mare exportator de articole de masă şi de articole bucătărie din ceramică din lume. Aceasta reprezintă aproximativ 65% din exporturi la nivel global (72). UE este, din punct de vedere al importanţei, a doua piaţă de export pentru RPC, conform valorii totale exportate în cursul PIR (73).
(72)Articole de masă şi articolele de bucătărie din porţelan din China| Observatorul pentru complexitatea economică.
(73)Pe baza statisticilor extrase din GTA.
(222)Astfel cum se explică în considerentele 146 şi 148 de mai sus, producătorii din RPC dispun de capacităţi considerabile de producţie care depăşesc cu mult consumul total al Uniunii în cursul perioadei investigaţiei de reexaminare.
(223)Astfel cum se menţionează în considerentele 151-153 de mai sus, creşterea nivelurilor de consum pe piaţa Uniunii, precum şi instituirea de măsuri privind articolele de masă şi articolele de bucătărie din ceramică din China pe pieţele terţe au contribuit la atractivitatea pieţei Uniunii.
(224)Faptul că cota de piaţă a importurilor din China a crescut în cursul perioadei examinate şi că există importuri semnificative, chiar şi în condiţiile măsurilor existente, confirmă faptul că producătorii-exportatori chinezi consideră că piaţa Uniunii este atractivă şi că vor continua să vândă pe piaţa Uniunii.
(225)Strategia de stabilire a preţurilor a producătorilor chinezi, astfel cum este rezumată în considerentul 154, care indică preţuri mai mici pe principalele pieţe ale importurilor din China, face astfel încât să se poată preconiza în mod rezonabil că importurile din China vor intra pe piaţa Uniunii la preţuri mai mici în cazul în care s-ar permite expirarea măsurilor.
(226)Având în vedere capacităţile neutilizate ridicate din RPC, încetinirea pieţei interne chineze, atractivitatea pieţei Uniunii şi comportamentul în materie de preţuri al producătorilor-exportatori chinezi, astfel cum s-a rezumat mai sus în considerentele 154-155, este probabil ca volume semnificative de articole de masă şi articole de bucătărie din ceramică la preţuri scăzute să fie deja disponibile pentru vânzare/redirecţionare către Uniune pe termen scurt în cazul în care s-ar permite expirarea măsurilor, astfel cum demonstrează nivelul de subcotare constatat fără a lua în considerare taxele antidumping, şi anume de 38% (a se vedea considerentul 169), ceea ce este cel mai probabil o indicaţie privind comportamentul în materie de preţuri al exportatorilor din China în absenţa măsurilor.
(227)Având în vedere constatările de mai sus, şi anume capacitatea neutilizată semnificativă din RPC, atractivitatea pieţei Uniunii, nivelurile preţurilor la importurile din RPC în absenţa măsurilor antidumping şi impactul probabil al acestora asupra industriei Uniunii, Comisia a concluzionat că, după toate probabilităţile, absenţa măsurilor ar conduce la o creştere semnificativă a importurilor care fac obiectul unui dumping din RPC la preţuri prejudiciabile şi că este probabil ca prejudiciul să continue.