Art. 24. - Art. 24: Reexaminarea şi raportarea de către Comisie - Directiva 2205/22-oct-2025 privind permisele de conducere, de modificare a Regulamentului (UE) 2018/1724 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Directivei (UE) 2022/2561 a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 383/2012 al Comisiei
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
În vigoare Versiune de la: 25 Noiembrie 2025
Art. 24: Reexaminarea şi raportarea de către Comisie
(1)Până la 26 noiembrie 2030 şi, ulterior, la fiecare cinci ani, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind punerea în aplicare a prezentei directive. În raport, Comisia evaluează:
a)impactul directivei asupra siguranţei rutiere, în special:
(i)măsura în care acordarea echivalărilor în conformitate cu articolul 9 alineatul (2) literele (j) şi (k) a generat vreun impact;
(ii)măsura în care acordarea echivalărilor în conformitate cu articolul 9 alineatul (4) a generat vreun impact;
b)efectele asupra siguranţei rutiere şi asupra penuriei de conducători auto ale implementării regimului de conducere însoţită în cazul categoriilor de permise de conducere pentru şoferi profesionişti, pe baza rapoartelor primite de la statele membre în conformitate cu articolul 23 alineatul (2).
Raportul este însoţit, dacă este cazul, de o propunere legislativă.
c)posibilitatea de a extinde şi mai mult aplicarea articolelor 15a-15g pentru a include decăderile din dreptul de a conduce autovehicule aplicate pe baza altor încălcări ale normelor de circulaţie decât încălcări ale normelor de circulaţie care atrag decăderea din dreptul de a conduce autovehicule, posibilitatea de a îmbunătăţi în continuare reţeaua permiselor de conducere a UE cu scopul de a reduce sarcina administrativă şi a optimiza procesele de notificare, precum şi posibilitatea de a facilita într-o mai mare măsură punerea în aplicare a unei decăderi din dreptul de a conduce autovehicule aplicate într-un stat membru diferit de statul membru emitent sau de statul membru în care se află reşedinţa obişnuită.
(2)În cadrul raportului menţionat la alineatul (1), Comisia analizează noile evoluţii tehnologice legate de vehiculele care utilizează combustibili alternativi şi care influenţează masa acestor vehicule. În acest scop, Comisia utilizează informaţiile colectate în conformitate cu articolul 7 din Regulamentul (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului (24) de stabilire a standardelor de performanţă privind emisiile de CO2 pentru autoturismele noi şi pentru vehiculele utilitare uşoare noi. În sprijinul evaluării sale, Comisia poate solicita informaţii suplimentare din partea producătorilor de vehicule cu privire la posibilul impact al unor astfel de noi evoluţii tehnologice asupra masei vehiculelor.
(24)Regulamentul (UE) 2019/631 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 aprilie 2019 de stabilire a standardelor de performanţă privind emisiile de CO2 pentru autoturismele noi şi pentru vehiculele utilitare uşoare noi şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 443/2009 şi (UE) nr. 510/2011 (JO L 111, 25.4.2019, p. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/631/oj).
Producătorii de vehicule au obligaţia de a furniza datele menţionate la primul paragraf într-un interval de timp rezonabil şi în conformitate cu dreptul aplicabil al Uniunii.
(3)Fără a aduce atingere alineatelor (1) şi (2) de la prezentul articol, până la 26 noiembrie 2026 sau imediat după adoptarea primului act de punere în aplicare în conformitate cu articolul 5 alineatul (7), luându-se în considerare data care survine mai întâi, Comisia evaluează fezabilitatea devansării datei menţionate la articolul 3 alineatul (4) şi prezintă un raport cu constatările sale. Statele membre pot furniza Comisiei informaţiile pe care le consideră relevante în scopul acestei evaluări, iar Comisia ţine seama de informaţiile respective.
Raportul este însoţit, dacă este cazul, de o propunere legislativă.