Art. 1. - Se aprobă modul de calcul al taxei de acreditare, precum şi al celei de reacreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, pentru ciclul I de acreditare, care include costurile aferente evaluării în vederea acreditării şi monitorizării încadrării unităţii sanitare din ambulatoriu în categoria de acreditare acordată, pentru perioada ciclului I de acreditare, după următoarea formulă: - Ordinul 1402/2025 1402/151 privind aprobarea modalităţii de calcul al taxei de acreditare, reevaluare şi reacreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, pentru ciclul I de acreditare

M.Of. 1043

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2025
Art. 1
(1)Se aprobă modul de calcul al taxei de acreditare, precum şi al celei de reacreditare a unităţilor sanitare din ambulatoriu, pentru ciclul I de acreditare, care include costurile aferente evaluării în vederea acreditării şi monitorizării încadrării unităţii sanitare din ambulatoriu în categoria de acreditare acordată, pentru perioada ciclului I de acreditare, după următoarea formulă:
Ta = Th x H,
unde:
Ta = taxa de acreditare;
Th = tariful orar, în sumă de 290 lei, aferent activităţilor de evaluare în vederea acreditării unităţilor sanitare din ambulatoriu pentru întreaga perioadă de valabilitate a certificatului de acreditare;
H = timpul necesar procesului de evaluare în vederea acreditării, exprimat în ore şi calculat distinct pentru fiecare unitate sanitară din ambulatoriu, conform prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 101/2025 privind aprobarea algoritmului de stabilire a numărului de ore-muncă pentru evaluarea unităţilor sanitare din ambulatoriu, a modelului, precum şi a modalităţii de întocmire a "Fişei de calcul al duratei vizitei" pentru unităţile sanitare din ambulatoriu.
(2)Plata se efectuează în lei şi se virează în contul Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate, cod fiscal 34998410, cont bancar RO25TREZ70020G160300XXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti.
(3)Dovada efectuării plăţii se transmite de către unitatea sanitară din ambulatoriu Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate conform procedurii şi metodologiei în vigoare la data înscrierii în procesul de acreditare.