Nou Capitolul vii - Monitorizarea rezultatelor activităţii de supraveghere şi control - Norma din 2025 de aplicare a dispoziţiilor privind supravegherea, verificarea şi controlul respectării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2024 privind instituirea unui cadru pentru securitatea cibernetică a reţelelor şi sistemelor informatice din spaţiul cibernetic naţional civil

M.Of. 1149

În vigoare
Versiune de la: 11 Decembrie 2025
CAPITOLUL VII:Monitorizarea rezultatelor activităţii de supraveghere şi control
Art. 44
(1)Rezultatele privind stadiul implementării măsurilor prevăzute în nota de constatare şi în planul de măsuri asumat de către entitate sunt consemnate într-un document aprobat de către conducerea entităţii şi care este transmis către DNSC, în format electronic, la adresa de e-mail: control@dnsc.ro, în termenele indicate de către personalul de control.
(2)Entităţile au obligaţia de a pune la dispoziţia DNSC acte doveditoare cu privire la îndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (1) în cel mult cinci zile de la împlinirea termenului asumat conform dispoziţiilor art. 47 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2024.
Art. 45
Direcţia verificare şi control monitorizează, pe durata stipulată în planul de măsuri transmis de către entitate, îndeplinirea măsurilor de remediere şi respectarea termenelor de implementare a acestora.
Art. 46
(1)În aplicarea dispoziţiilor art. 48 alin. (2) lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2024, atunci când DNSC dispune supravegherea respectării de către entitatea esenţială a dispoziţiilor art. 11-14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2024, persoana desemnată în acest sens din cadrul personalului de control poate:
a)efectua deplasări la sediul entităţii pentru a verifica modalitatea remedierii deficienţelor constatate, precum şi a implementării planului de măsuri;
b)solicita documente, clarificări, informaţii, situaţii centralizatoare, puncte de vedere în orice format, pe orice suport, în original sau copii certificate pentru conformitate cu originalul.
(2)Entitatea pune la dispoziţia persoanei desemnate informaţiile prevăzute la alin. (1) în termenele indicate.
(3)În termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data finalizării perioadei de supraveghere a respectării de către entitatea esenţială a dispoziţiilor art. 11-14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2024, persoana desemnată întocmeşte un raport care conţine cel puţin următoarele:
a)data întocmirii şi durata derulării supravegherii;
b)numele şi prenumele, calitatea persoanei care a întocmit raportul de analiză;
c)denumirea entităţii, precum şi datele de identificare ale entităţii;
d)menţiuni privind obiectivele activităţii desfăşurate;
e)menţiuni privind activităţile desfăşurate în perioada determinată;
f)constatările cu privire la modalitatea respectării de către entitatea esenţială a dispoziţiilor art. 11-14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2024;
g)constatările cu privire la modalitatea de implementare a planului de măsuri dispuse în vederea remedierii neconformităţilor.