Nou § 38. - Decizia 613/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. IV şi V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 29/2017 pentru modificarea art. 1 alin. (1) lit. g) din Ordonanţa Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome şi pentru modificarea art. 1 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice

M.Of. 1154

În vigoare
Versiune de la: 12 Decembrie 2025
25. Curtea mai menţionează că în nota de fundamentare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2017 se reliefează că legislaţia specifică, aplicabilă instituţiilor de credit, cuprinde norme şi etape procedurale pe care Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 nu le-a avut în vedere, se creează un conflict de legi cu consecinţe în ceea ce priveşte inclusiv respectarea normelor Băncii Naţionale a României în baza cărora funcţionează (cu titlu de exemplu, Curtea reţine prevederile art. 52 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, potrivit cărora întreprinderile publice au obligaţia publicării elementelor esenţiale ale tranzacţiilor care ating anumite praguri de valoare, în timp ce art. 111 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 stipulează obligaţia legală a instituţiilor de credit de a păstra confidenţialitatea în relaţiile dintre acestea şi clienţii lor).