Nou Regulamentul 2490/10-dec-2025 de supunere la înregistrare a importurilor de uree originară din Rusia pentru a permite perceperea de taxe antidumping asupra importurilor supuse înregistrării
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
În vigoare Versiune de la: 11 Decembrie 2025
Regulamentul 2490/10-dec-2025 de supunere la înregistrare a importurilor de uree originară din Rusia pentru a permite perceperea de taxe antidumping asupra importurilor supuse înregistrării
Dată act: 10-dec-2025
Emitent: Comisia Europeana
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecţia împotriva importurilor care fac obiectul unui dumping din partea ţărilor care nu sunt membre ale Uniunii Europene (1) (denumit în continuare "regulamentul de bază"), în special articolul 14 alineatul (5),
(1)JO L 176, 30.6.2016, p. 21, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/1036/oj.
după informarea statelor membre,
întrucât:
(1)La 25 septembrie 2025, Comisia Europeană (denumită în continuare "Comisia") a anunţat, printr-un aviz publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (2), deschiderea unei proceduri antidumping cu privire la importurile în Uniune de uree originară din Rusia.
(2)JO C, C/2025/5240, 25.9.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/5240/oj.
(2)Deschiderea acestei proceduri s-a realizat în urma unei plângeri depuse la 11 august 2025 de Fertilizers Europe, în numele unor producători care reprezintă peste 25 % din producţia totală de uree din Uniune.
1.PRODUSUL CARE FACE OBIECTUL ÎNREGISTRĂRII
(3)Produsul care face obiectul înregistrării (denumit în continuare "produsul în cauză") este ureea originară din Rusia, chiar sub formă de soluţie apoasă, cu sau fără aditivi şi cu concentraţii variabile de azot în funcţie de diluarea soluţiei apoase, clasificată în prezent la codurile NC 3102 10 12, 3102 10 15, 3102 10 19 şi 3102 10 90. Codurile NC sunt menţionate doar cu titlu informativ şi fără a aduce atingere eventualei modificări ulterioare a clasificării tarifare.
2.ÎNREGISTRAREA
(4)În temeiul articolului 14 alineatul (5) din regulamentul de bază, importurile produsului în cauză pot fi supuse înregistrării.
(5)Scopul înregistrării este de a garanta că eventualele taxe antidumping pot fi percepute retroactiv pentru importurile supuse înregistrării, în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile, dacă sunt îndeplinite condiţiile necesare.
(6)Comisia a decis, din proprie iniţiativă, să supună înregistrării importurile produsului în cauză, în temeiul articolului 14 alineatul (5) din regulamentul de bază. Condiţiile de percepere retroactivă a taxelor vor fi evaluate în regulamentul de instituire a unor taxe definitive, dacă va fi cazul.
(7)Orice obligaţie de plată ulterioară va decurge din constatările investigaţiei antidumping.
(8)Conform calculelor din plângerea prin care se solicită deschiderea unei investigaţii antidumping, se estimează marje de dumping cuprinse între 34,5 % şi 78,9 % şi un nivel de eliminare a prejudiciului între 86 % şi 120 % pentru produsul în cauză şi pentru perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2024 şi 31 decembrie 2024. Valoarea eventualei obligaţii de plată ulterioare ar fi, în mod normal, stabilită la nivelul cel mai mic dintre nivelul marjei de dumping şi cel al marjei de prejudiciu, în conformitate cu articolul 7 alineatul (2) din regulamentul de bază.
(9)În cazul în care, în cursul investigaţiei, Comisia constată existenţa unor distorsiuni legate de materiile prime în temeiul articolului 7 alineatul (2a) din regulamentul de bază, valoarea eventualelor obligaţii de plată viitoare ar urma să fie stabilită la nivelul marjei de dumping, astfel cum se prevede la articolul 7 alineatul (2b) din regulamentul de bază, în cazul în care se concluzionează că o taxă mai mică decât marja de dumping nu ar fi suficientă pentru a elimina prejudiciul suferit de industria din Uniune.
(10)Totuşi, în stadiul actual, Comisia nu este în măsură să estimeze valoarea eventualelor obligaţii de plată viitoare. Astfel, sumele menţionate în plângere au doar scop informativ şi nu pot crea aşteptări cu privire la nivelul efectiv al obligaţiei de plată care va fi stabilit în urma investigaţiei.
3.PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
(11)Toate datele cu caracter personal colectate în contextul acestei înregistrări vor fi prelucrate în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European şi al Consiliului (3),
(3)Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituţiile, organele, oficiile şi agenţiile Uniunii şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 şi a Deciziei nr. 1247/2002/CE (JO L 295, 21.11.2018, p. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1
(1)În conformitate cu articolul 14 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2016/1036, autorităţile vamale sunt invitate să ia măsurile corespunzătoare pentru a înregistra importurile în Uniune de uree, chiar sub formă de soluţie apoasă, cu sau fără aditivi şi cu concentraţii variabile de azot în funcţie de diluarea soluţiei apoase, clasificată în prezent la codurile NC 3102 10 12, 3102 10 15, 3102 10 19 şi 3102 10 90 şi originară din Rusia.
(2)Înregistrarea expiră la nouă luni de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.
Art. 2
Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 10 decembrie 2025.
Pentru Comisie Preşedinta Ursula VON DER LEYEN |
Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 11 decembrie 2025