Regulamentul 2118/21-oct-2025 de reinstituire a unei taxe compensatorii definitive la importurile de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Turcia în urma hotărârii Tribunalului Uniunii Europene în cauza T-122/23

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 22 Octombrie 2025
Regulamentul 2118/21-oct-2025 de reinstituire a unei taxe compensatorii definitive la importurile de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Turcia în urma hotărârii Tribunalului Uniunii Europene în cauza T-122/23
Dată act: 21-oct-2025
Emitent: Comisia Europeana
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) 2016/1037 al Parlamentului European şi al Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecţia împotriva importurilor care fac obiectul unor subvenţii din partea ţărilor care nu sunt membre ale Uniunii Europene (1), în special articolul 15 alineatul (1) şi articolul 24 alineatul (1),
(1)JO L 176, 30.6.2016, p. 55, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/1037/oj.
Întrucât:
1.PROCEDURA
1.1.Investigaţiile anterioare şi măsurile în vigoare
(1)Prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/309 al Comisiei (2), Comisia Europeană (denumită în continuare "Comisia") a instituit taxe compensatorii definitive la importurile de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Turcia (denumită în continuare "investigaţia iniţială").
(2)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/309 al Comisiei din 26 februarie 2015 de instituire a unei taxe compensatorii definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii aplicate importurilor de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Turcia (JO L 56, 27.2.2015, p. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2015/309/oj).
(2)La 4 iunie 2018, în urma unei reexaminări intermediare parţiale privind subvenţionarea tuturor producătorilor-exportatori, în conformitate cu articolul 19 din Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului (3) (denumit în continuare "regulamentul de bază"), Comisia a decis să menţină măsurile stabilite în investigaţia iniţială prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/823 al Comisiei (4).
(3)Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecţia împotriva importurilor care fac obiectul unui dumping din partea ţărilor care nu sunt membre ale Uniunii Europene (JO L 176, 30.6.2016, p. 21, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/1036/oj).
(4)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/823 al Comisiei din 4 iunie 2018 de încheiere a reexaminării intermediare parţiale a măsurilor compensatorii aplicabile importurilor de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Republica Turcia (JO L 139, 5.6.2018, p. 14, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2018/823/oj).
(3)La 15 mai 2020, în urma unei reexaminări intermediare parţiale în conformitate cu articolul 19 din regulamentul de bază, prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/658 (5), Comisia a modificat nivelul taxei compensatorii pentru un producător-exportator.
(5)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/658 al Comisiei din 15 mai 2020 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/309 de instituire a unei taxe compensatorii definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii aplicate importurilor de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Turcia în urma unei reexaminări intermediare în conformitate cu articolul 19 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2016/1037 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 155, 18.5.2020, p. 3, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2020/658/oj).
(4)La 25 mai 2021, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în conformitate cu articolul 18 din regulamentul de bază, Comisia a prelungit măsurile stabilite în investigaţia iniţială [şi modificate prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/658] cu încă cinci ani prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/823 (6).
(6)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/823 al Comisiei din 20 mai 2021 de instituire a unei taxe compensatorii definitive la importurile de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Turcia în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în temeiul articolului 18 din Regulamentul (UE) 2016/1037 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 183, 25.5.2021, p. 5, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/823/oj).
(5)La 8 decembrie 2022, în urma unei reexaminări intermediare parţiale, Comisia a publicat Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2022/2390 (7) (denumit în continuare "regulamentul în litigiu") de modificare a taxei compensatorii definitive instituite la importurile de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Turcia prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/823.
(7)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2022/2390 al Comisiei din 7 decembrie 2022 de modificare a taxei compensatorii definitive instituite la importurile de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Turcia prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/823 în urma unei reexaminări intermediare parţiale în temeiul articolului 19 din Regulamentul (UE) 2016/1037 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 316, 8.12.2022, p. 52, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2022/2390/oj).
1.2.Hotărârea Tribunalului Uniunii Europene
(6)La 6 martie 2023, Ege Ihracatçilari Birligi (Asociaşia exportatorilor din Marea Egee), Akdeniz Ihracatçilari Birligi (Asociaşia exportatorilor mediteraneeni), Istanbul Ihracatçilari Birligi (Asociaşia exportatorilor din Istanbul), Dogu Karadeniz Ihracatçilari Birligi (Asociaşia exportatorilor din estul Mării Negre) şi Denizli Ihracatçilari Birligi (Asociaşia exportatorilor din Denizli), împreună cu membrii lor (denumite în continuare "reclamantele"), au introdus o acţiune în anulare în faţa Tribunalul Uniunii Europene (denumit în continuare "Tribunalul"), contestând legalitatea regulamentului în litigiu.
(7)La 5 februarie 2025, Tribunalul a pronunţat hotărârea sa în cauza T-122/23 (8), Ege Ihracatçilari Birligi şi alşii/Comisia, anulând parţial regulamentul în litigiu, în măsura în care acesta îi privea pe producătorii-exportatori Gümüşdoga Su Ürünleri Üretim Ihracat Ithalat AŞ ("Gümüşdoga") şi pe celelalte reclamante, cu excepţia Özpekler Inşaat Taahhüt Dayanikli Tüketim Mallari Su Ürünleri Sanayi ve Ticaret Ltd. Sirketi şi Selina Balik Işleme Tesisi Ithalat Ihracat Ticaret AS (denumită în continuare "hotărârea").
(8)ECLI:EU:T:2025:133.
(8)Reclamantele au formulat mai multe cereri de contestare a regulamentului în litigiu care afectează valoarea avantajului constatat. Tribunalul s-a pronunţat în favoarea lor în ceea ce priveşte două cereri, deoarece a constatat că Comisia a săvârşit două erori de apreciere care afectau valoarea avantajului, şi anume în ceea ce priveşte avantajul primit în cadrul "schemei de sprijin pentru expoziţii" şi avantajul primit cu titlu de "sprijin acordat Asociaţiei exportatorilor din Marea Egee".
(9)În primul rând, Tribunalul a constatat că Comisia a săvârşit o eroare vădită de apreciere atunci când a alocat avantajul primit de Gümüşdoga în cadrul "schemei de sprijin pentru expoziţii" produsului în cauză exportat către Uniune în cursul perioadei de investigaţie.
(10)Tribunalul a constatat că sprijinul primit de Gümüşdoga în cadrul acestei scheme era legat de participarea sa la un târg comercial internaţional organizat la Boston (Statele Unite) între 17 şi 19 martie 2019 şi că niciun element din dosar nu permitea să se concluzioneze că sprijinul era legat şi de produsul în cauză exportat către Uniunea Europeană în cursul investigaţiei. În consecinţă, Tribunalul a constatat că abordarea urmată de Comisie în regulamentul în litigiu nu părea să fie justificată.
(11)Tribunalul a arătat, de asemenea, că revenea Comisiei sarcina de a demonstra, pe baza unor elemente de probă sau cel puţin a unor indicii, că, în pofida faptului că acest sprijin era legat de participarea Gümüşdoga la un târg comercial internaţional organizat la Boston, sprijinul a avantajat şi exporturile produsului în cauză către Uniune în cursul perioadei de investigaţie în cauză.
(12)În al doilea rând, Tribunalul a hotărât că Comisia a săvârşit, de asemenea, o eroare vădită de apreciere atunci când a atribuit avantajul primit de Gümüşdoga în cadrul schemei "Sprijinul Asociaşiei exportatorilor din Marea Egee" produsului în cauză exportat către Uniune în cursul perioadei de investigaţie.
(13)Tribunalul a constatat că avantajul din partea Asociaţiei Exportatorilor din Marea Egee era legat de sprijinul acordat transportului aerian şi că, în perioada de investigaţie în cauză, exporturile produsului în cauză către Uniune au fost efectuate de Gümüşdoga prin transport rutier şi nu prin transport aerian.
(14)În aceste condiţii, Tribunalul a constatat că abordarea urmată de Comisie în regulamentul în litigiu, care consta în alocarea avantajului primit în cadrul acestei scheme cifrei totale de afaceri realizată la export a grupului în perioada relevantă, şi apoi atribuită produsului în cauză, nu părea să fie justificată.
(15)Tribunalul nu a anulat măsurile în ceea ce priveşte producătorii-exportatori Özpekler Inşaat Taahhüt Dayanikli Tüketim Mallari Su Ürünleri Sanayi ve Ticaret Ltd. Sirketi şi Selina Balik Işleme Tesisi Ithalat Ihracat Ticaret AŞ, întrucât aceştia nu aveau un interes de a formula acţiuni în justiţie.
1.3.Punerea în aplicare a hotărârii Tribunalului
(16)Articolul 266 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE) prevede că instituţiile trebuie să ia măsurile necesare pentru a executa hotărârile. În cazul anulării unui act adoptat de instituţii în contextul unei proceduri administrative, cum ar fi, în cazul de faţă, investigaţia antisubvenţie, executarea hotărârii Tribunalului constă în înlocuirea actului anulat cu un nou act, în care este eliminată ilegalitatea identificată de către Tribunal (9).
(9)Cauzele conexate 97, 193, 99 şi 215/86, Asteris AE şi alţii şi Republica Elenă/Comisia [1988] Rec. 2181, punctele 27 şi 28.
(17)În conformitate cu jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (denumită în continuare "Curtea de Justiţie"), procedura de înlocuire a actului anulat poate fi reluată chiar din punctul în care a intervenit ilegalitatea (10). Aceasta implică, în special, faptul că, într-o situaţie în care este anulat un act care încheie o procedură administrativă, anularea respectivă nu afectează în mod necesar actele pregătitoare, cum ar fi deschiderea procedurii antidumping.
(10)Cauza C-415/96, Spania/Comisia [1998] Rec. I-6993, punctul 31; cauza C-458/98 P, Industrie des Poudres Sphériques/Consiliul [2000] I-8147, punctele 80-85; cauza T-301/01, Alitalia/Comisia [2008] II-1753, punctele 99 şi 142; cauzele conexate T-267/08 şi T-279/08, Région Nord-Pas de Calais/Comisia [2011] II-0000, punctul 83.
(18)Într-o situaţie în care, de exemplu, un regulament de instituire a unor măsuri antisubvenţie definitive este anulat, aceasta înseamnă că, ulterior anulării, procedura antisubvenţie este încă deschisă, deoarece actul de încheiere a procedurii a dispărut din ordinea juridică a Uniunii (11), cu excepţia cazului în care ilegalitatea s-a produs în etapa de deschidere. Reluarea procedurii administrative şi eventuala reinstituire a taxelor nu pot fi considerate a fi contrare principiului neretroactivităţii (12).
(11)Cauza C-415/96, Spania/Comisia [1998] Rec. I-6993, punctul 31; cauza C-458/98 P, Industrie des Poudres Sphériques/Consiliul [2000] I-8147, punctele 80-85.
(12)Cauza C-256/16, Deichmann SE/Hauptzollamt Duisburg, hotărârea Tribunalului din 15 martie 2018, punctul 79 şi C & J Clark International Ltd/Commissioners for Her Majesty’s Revenue & Customs, hotărârea din 19 iunie 2019, punctul 5.
(19)În acest caz, Tribunalul a anulat regulamentul în litigiu în ceea ce priveşte producătorii-exportatori în cauză, pe motiv că Comisia alocase în mod incorect avantajul primit de un producător-exportator inclus în eşantion din două scheme de subvenţii.
(20)Celelalte constatări din regulamentul în litigiu care nu au fost contestate sau care au fost contestate, dar au fost respinse de Tribunal, rămân complet valabile şi nu sunt afectate de această redeschidere (13).
(13)Cauza T-650/17, Jinan Meide Casting Co., Ltd, ECLI:EU:T:2019:644, punctele 333-342.
(21)Având în vedere hotărârea Tribunalului, Comisia a decis să redeschidă investigaţia care a condus la regulamentul în litigiu şi să reia investigaţia din punctul în care a avut loc ilegalitatea.
(22)În urma hotărârii, la 15 aprilie 2025, Comisia a publicat un aviz (14) (denumit în continuare "avizul de redeschidere"), care redeschide investigaţia, dar se limitează la punerea în aplicare a hotărârii Tribunalului.
(14)JO C, C/2025/2264, 15.4.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/2264/oj.
(23)Comisia a publicat, de asemenea, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/719 (15) (denumit în continuare "regulamentul de înregistrare") prin care importurile de anumiţi păstrăvi-curcubeu fac obiectul înregistrării şi a solicitat autorităţilor vamale naţionale să aştepte publicarea regulamentului de punere în aplicare relevant al Comisiei de reinstituire a taxelor înainte de a decide cu privire la orice cerere de rambursare şi de remitere a taxelor compensatorii în ceea ce priveşte aceste importuri.
(15)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/719 al Comisiei din 14 aprilie 2025 de supunere la înregistrare a importurilor de anumiţi păstrăvi-curcubeu originari din Turcia în urma redeschiderii investigaţiei în vederea punerii în aplicare a hotărârii din 5 februarie 2025 în cauza T-122/23 privind Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2022/2390 al Comisiei (JO L, 2025/719, 15.4.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/719/oj).
(24)Comisia a informat părţile interesate cu privire la redeschiderea investigaţiei şi le-a invitat să prezinte observaţii. S-a primit o observaţie din partea Organizaţiei daneze de acvacultură care sprijină instituirea de taxe compensatorii la importurile de anumiţi păstrăvi-curcubeu din Turcia. Cu toate acestea, aceasta nu a formulat observaţii cu privire la hotărârea Tribunalului.
(25)Nicio parte interesată nu a solicitat o audiere cu consilierul-auditor pentru proceduri comerciale.
1.4.Etapele procedurale pentru punerea în aplicare a hotărârii Tribunalului
(26)Potrivit deciziei Tribunalului, Comisia nu a alocat în mod corect avantajul primit de Gümüşdoga în cadrul a două scheme de subvenţii în cursul perioadei de investigaţie.
(27)Pentru ambele scheme, Comisia alocase avantajul cifrei de afaceri la export. Cu toate acestea, Tribunalul nu a fost de acord cu această alocare şi şi-a prezentat motivele în hotărâre.
(28)Comisia a observat că Tribunalul nu a contestat constatările Comisiei potrivit cărora ambele scheme puteau face obiectul unor măsuri compensatorii şi faptul că s-a primit un avantaj, prin urmare, pentru a pune în aplicare hotărârea, este posibil ca alocarea să trebuiască să fie stabilită în mod diferit.
(29)Jurisprudenţa OMC prevede că banii care generează subvenţii pasibile de măsuri compensatorii primite de producătorii-exportatori sunt fungibili (16) şi, prin urmare, ar putea conferi un avantaj producţiei şi/sau exporturilor produsului în cauză. În consecinţă, Comisia ar fi putut cel puţin aloca valoarea avantajului care poate face obiectul unor măsuri compensatorii cifrei de afaceri totale a producătorului-exportator.
(16)"care pot fi substituiţi unul cu celălalt" (www.oed.com). A se vedea în acest sens, de exemplu, WT/DS267/R, Statele Unite - Subvenţii pentru bumbacul Upland, punctul 7.644.
(30)Cu toate acestea, Comisia a observat că, din cauza sumelor foarte mici pe care Gümüşdoga le-a primit ca avantaj atât pentru "schema de sprijin pentru expozişii", cât şi pentru schema de "sprijin acordat Asociaţiei exportatorilor din Marea Egee", nivelul taxei pentru Gümüşdoga ar fi ajustat la 4,2 %, indiferent dacă aceste subvenţii au fost alocate produsului în cauză sau nu au fost luate deloc în considerare.
(31)Prin urmare, Comisia a decis să nu aplice măsuri compensatorii celor două scheme în cauză. Acest lucru a condus la scăderea valorii totale a subvenţionării constatate, de la 4,4 % la 4,2 %.
(32)Având în vedre că Gümüşdoga făcea parte din eşantion, calculul subvenţiei sale a afectat şi media taxelor societăţilor eşantionate aplicabilă societăţilor care sunt, la rândul lor, afectate de hotărâre, şi anume Abalioglu Balik ve Gida Ürünleri A.S., Bagci Balik Gida ve Enerji Üretimi Sanayi ve Ticaret A.S., Ertug Balik Üretim Tesisi Gida ve Tarim Işletmeleri Sanayi ve Ticaret A.S., Kemal Balikçilik Ihracat LTD. STI., Kiliç Deniz Ürünleri Üretimi Ihracat ve Ithalat A.S., Liman Entegre Balikçilik San ve Tic. Ltd. Sti, More Su Ürünleri Ticaret A.S., Ömer Yavuz Balikçilik Su Ürünleri San. Tic. Ltd. Sti, Premier Kültür Balikçiligi Yatirim ve Paz. A.S., Uluturhan Balikçilik Turizm Ticaret Limited Sirketi şi Yavuzlar Otomotiv Balikçilik San. Tic. Ltd. Şti. Nivelul taxei compensatorii a fost revizuit prin scăderea de la 4,0 % la 3,8 %.
(33)Având în vedere că taxa la nivel naţional a fost stabilită la nivelul Gümüşdoga, care a primit cea mai mare taxă individuală aplicabilă producătorilor-exportatori incluşi în eşantion, calculele revizuite ale subvenţiei au afectat, de asemenea, taxa pentru o societate care este, la rândul ei, afectată de hotărâre, care a primit taxa compensatorie la nivel naţional, şi anume Kuzuoglu Su Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. Nivelul taxei sale compensatorii a fost revizuit prin scăderea de la 4,4 % la 4,2 %.
(34)Faptele şi consideraţiile esenţiale pe baza cărora taxele urmau să fie revizuite au fost comunicate Gümüşdoga şi altor părţi interesate la data de 26 iunie 2025 şi li s-a acordat un termen în care să poată prezenta observaţii cu privire la comunicare.
1.5.Observaţii privind comunicarea
(35)Comisia a primit observaţii cu privire la comunicarea din partea exportatorului Uluturhan Balikçilik Turizm Ticaret Limited Şirketi. Cu toate acestea, observaţiile respective (referitoare la valoarea subvenţionării pentru societatea respectivă) nu se refereau la sfera cuprinsă în redeschiderea investigaţiei.
(36)Comisia a primit, de asemenea, observaţii din partea exportatorului Kuzuoglu Su Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.S. (denumit în continuare "Kuzuoglu"), a cărei situaţie a fost descrisă în considerentul 33 ca fiind o societate supusă taxei la nivel naţional.
(37)În observaţiile sale, Kuzuoglu a informat Comisia că, la 12 ianuarie 2022, în Monitorul Oficial al Registrului Comerţului a fost publicată o comunicare privind schimbarea denumirii societăţii Lazsom Su Ürünleri Gida Üretim Pazarlama Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi în Kuzuoglu Su Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. şi a solicitat Comisiei să reconsidere obligaţia aplicabilă Kuzuoglu astfel cum a fost comunicată.
(38)La 8 iulie 2025, societăţii Kuzuoglu i-a fost trimis un chestionar pentru a confirma dacă schimbarea denumirii din Lazsom Su era justificată. Nu s-a primit niciun răspuns.
(39)Prin urmare, Comisia a respins cererea de modificare a denumirii.
2.MĂSURI COMPENSATORII DEFINITIVE
(40)Nivelul revizuit al taxei compensatorii care rezultă din redeschiderea investigaţiei se aplică fără întrerupere de la intrarea în vigoare a regulamentului în litigiu (şi anume începând cu 9 decembrie 2022). Autorităţilor vamale le revine sarcina de a percepe suma corespunzătoare la importuri şi de a rambursa orice sumă percepută în plus până în prezent în conformitate cu legislaţia vamală aplicabilă.
(41)Potrivit articolului 109 din Regulamentul (UE, Euratom) 2024/2509 al Parlamentului European şi al Consiliului (17), în cazul în care un cuantum trebuie rambursat în urma unei hotărâri a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, rata dobânzii de plată este rata aplicată de Banca Centrală Europeană principalelor sale operaţiuni de refinanţare, astfel cum este publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în prima zi calendaristică a fiecărei luni.
(17)Regulamentul (UE, Euratom) 2024/2509 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 septembrie 2024 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii (JO L, 2024/2509, 26.9.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/2509/oj).
(42)Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul comitetului înfiinţat în baza articolului 25 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/1036,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1
(1)Se instituie o taxă compensatorie definitivă la importurile de păstrăv-curcubeu (Oncorhynchus mykiss):
- viu, cântărind cel mult 1,2 kg fiecare; sau
- proaspăt, refrigerat, congelat şi/sau afumat:
- sub formă de peşte întreg (cu cap), cu sau fără branhii, eviscerat sau nu, cântărind cel mult 1,2 kg fiecare; sau
- fără cap, cu sau fără branhii, eviscerat sau nu, cântărind cel mult 1 kg fiecare; sau
- sub formă de fileuri cântărind cel mult 400 g fiecare,
încadrat în prezent la codurile NC 0301 91 90, ex 0302 11 80, ex 0303 14 90, ex 0304 42 90, ex 0304 82 90, ex 0305 43 00 şi ex 1604 19 10 (codurile TARIC 0301 91 90 11, 0302 11 80 11, 0303 14 90 11, 0304 42 90 10, 0304 82 90 10, 0305 43 00 11 şi 1604 19 10 11), originar din Turcia şi produs de producătorii-exportatori enumeraţi la alineatul (2).
(2)Nivelurile taxei compensatorii definitive aplicabile preţului net, franco frontiera Uniunii, înainte de aplicarea taxei, al produsului descris la alineatul (1) şi produs de societăţile enumerate mai jos se stabilesc după cum urmează, începând de la 9 decembrie 2022.

Societate

Taxa compensatorie

Cod adiţional TARIC

Fishark Su Ürünleri Üretim ve Sanayi Ticaret A.Ş.

3,4 %

B985

Gümüşdoga Su Ürünleri Üretim Ihracat Ithalat AŞ

4,2 %

B964

Özpekler Inşaat Taahhüd Dayanikli Tüketim Mallari Su Ürünleri Sanayi ve Ticaret Limited Sirketi

3,1 %

B966

Selina Balik Işleme Tesisi Ithalat Ihracat Ticaret Anonim Sirketi

2,8 %

C889

Abalioglu Balik ve Gida Ürünleri A.S.

3,8 %

B968

Bagci Balik Gida ve Enerji Üretimi Sanayi ve Ticaret A.S.

3,8 %

B977

Ertug Balik Üretim Tesisi Gida ve Tarim Işletmeleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. şi More Su Ürünleri Ticaret A.Ş.

3,8 %

C891

Kemal Balikçilik Ihracat Ltd. STI.

3,8 %

B981

Kiliç Deniz Ürünleri Üretimi Ihracat ve Ithalat A.S.

3,8 %

B965

Liman Entegre Balikçilik San. Ve Tic. Ltd. Sti

3,8 %

B982

Ömer Yavuz Balikçilik Su Ürünleri San. Tic. Ltd. Sti

3,8 %

B984

Premier Kültür Balikçiligi Yatirim ve Paz. A.S.

3,8 %

C893

Uluturhan Balikçilik Turizm Ticaret Limited Sirketi

3,8 %

C894

Yavuzlar Otomotiv Balikçilik San. Tic. Ltd. Sti

3,8 %

C895

Alima Su Ürünleri ve Gida Sanayi Ticaret A.S.

4,0 %

B974

Baypa Bayhan Su Ürünleri San. Ve Tic. A.Ş.

4,0 %

C890

Lazsom Su Ürünleri Gida Üretim Pazarlama Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi

4,0 %

C892

Kuzuoglu Su Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.S.

4,2 %

89MI

Toate celelalte importuri originare din Turcia

4,4 %

B999

Art. 2
Orice taxă compensatorie definitivă plătită în conformitate cu articolul 1 alineatul (2) în temeiul Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/2390, care depăşeşte taxa compensatorie definitivă stabilită la articolul 1, se rambursează sau se remite.
Rambursarea sau remiterea se solicită autorităţilor vamale naţionale în conformitate cu legislaţia vamală aplicabilă.
Art. 3
Taxa compensatorie definitivă instituită la articolul 1 se percepe, de asemenea, la importurile înregistrate în conformitate cu articolul 1 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/719 de impunere a obligativităţii de înregistrare a importurilor.
Autorităţile vamale trebuie să întrerupă înregistrarea importurilor instituită în conformitate cu articolul 1 alineatul (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/719, care se abrogă prin prezentul regulament.
Art. 4
Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 21 octombrie 2025.

Pentru Comisie

Preşedinta

Ursula VON DER LEYEN

Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 22 octombrie 2025